Haku
Viitteet 1-10 / 26
Företagens influencermarknadsföring på sociala medier – En fallstudie av relevanta kriterier för val av rätt influencer.
(2020)
Tyngdpunkten i detta arbete är att förstå hur influencermarknadsföring fungerar. Varför det är så populärt i dagens läge, och hur företagen väljer en viss influencer. Influencer-marknadsföring är en marknadsföringsform som ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Google Ads - En genväg till förstaplats: Att nå kunder med köpavsikt genom sökmotormarknadsföring
(2019)
Konsumenter spenderar allt mer tid på internet. Det är hård konkurrens över människors uppmärksamhet. Företag har allt svårare att nå potentiella kunder på internet. Många satsar på bland annat social media, video- eller ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Typen av inlägg och dess indikator för mängden uppmärksamhet på Facebook
(2019)
Facebook som är den största plattformen för sociala medier används inte bara i privatbruk men också av företag. Företag publicerar inlägg där de kan marknadsföra exempelvis sina produkter eller tjänster. Syftet med detta ...
Konsumentens erfarenheter av riktad annonsering i Finland
(2020)
Syftet med arbetet var en kartläggning av konsumenters erfarenheter och känslor gällande riktad annonsering på nätet i Finland. Riktad annonsering sker då programmatiska processer riktar annonser till lämpliga mottagare ...
Marknadsföring av hiphopalbum på sociala medier: en fallstudie av två album
(2019)
Marknadsföring av hip-hop album ser mycket annorlunda än förut tack vare att internet och sociala medier har tagit över marknadsföringen. Trafiken på internet är massiv och försvårar synligheten för artister. Syftet med ...
En kvalitativ studie om automatiserade nyhetsbrev – Case företagen Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End
(2019)
Detta examensarbete handlar om automatiserade nyhetsbrev från case-företagen Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End. Syftet med arbetet var att undersöka om nyhetsbreven från Zalando, ShopAlike.fi och Lands´ End var ...
Click-through Rate Prediction In Practice: A study of a click-through rate prediction system
(2019)
Digital advertising is a huge business with tough competition. One of the ways to be more effective in the business is to serve better chosen ads to each user. One way to improve the ad selection is to predict the ...
Möjligheter och risker med realtidsmarknadsföring
(2019)
Detta arbete behandlar de möjligheter och potentiella risker som uppstår då företag använder sig av realtidsmarknadsföring som e del av sin marknadsföringsstrategi samt analyserar reaktioner och tankar kring realtidsmarknadsföring ...