Haku
Viitteet 1-8 / 8
Voice Games: The History of Voice Interaction in Digital Games
(2020)
This thesis was commissioned by Doppio Games, a Lisbon-based game studio that makes conversational voice games for Amazon Alexa and Google Assistant. Doppio has released games such as The Vortex (2018) and The 3% Challenge ...
Mobiiliohjain Linna Games Oy:lle
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa mobiiliohjain Linna Games Oy:lle heidän nykyiseen projektiinsa. Työssä käytiin läpi erilaisia tapauksia, missä mobiiliohjain voisi toimia ja vertailla sen hyviä ...
2D-pelihahmon luominen hahmosuunnittelun perusteita käyttäen
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella uudelleen vuonna 2019 toteutettu hahmokonsepti sovel-tamalla pelialalla yleisesti käytettyjä hahmosuunnittelun periaatteita.
Opinnäytetyössä tarkoituksena oli kirjoittaa ...
Vuoropohjaisen ja taktisen lähitaistelusysteemin perussääntöjen suunnittelu, pelitestaus ja hyökkäys-puolustusmekaniikan iteraatio
(2022)
Opinnäytetyöni aiheena oli vuoropohjaisen ja taktisen lähitaistelusysteemin perussääntöjen suunnittelu, pelitestaus ja iteraatio. Opinnäytetyöni käsitteli pelimekaniikka- ja systeemipelisuunnittelua. Laadin taiste-lusysteemin ...
Videopelien sisällön ja ansaintalogiikan muutokset internetin ajassa
(2023)
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia, miten internetin ilmestyminen videopelien valmistamiseen vaikutti videopelien sisältöön ja ansaintalogiikkaan. Työssä haluttiin tutkia, miten paljon vaikutusta internetillä ja ...
Valikkonavigaatio virtuaalitodellisuudessa
(2023)
Virtuaalitodellisuus on teknologia, jossa käyttäjä voi kokea olevansa toisessa virtuaalisessa paikassa ja olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. VR:ää koetaan pukemalla VR-lasit ja käyttämällä kussakin kädessä pidettäviä ...
Vihollisolentojen narratiivinen suunnittelu ja konseptointi
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena oli perehtyä pelien vihollisiksi miellettyjen olentojen narratiiviseen suunnitteluun ja taustoittamisen pohjalta konseptien tekemiseen. Tarkoituksena oli tutkia, kuinka narratiivin elementtejä ...
Hahmonluontipelin tekeminen Picrewn avulla
(2024)
Työn tavoitteena oli luoda hahmonluontipeli käyttäen Picrewtä. Hahmonluontipeli on peli, jossa pelaaja valitsee ja yhdistelee piirteitä ja vaatteita luodakseen hahmokokonaisuuden. Picrew puolestaan on japanilaisen yrityksen, ...