Haku
Viitteet 1-10 / 17
Ohjelmistokehyksen toteuttaminen 2D-mobiilipeleille
(2019)
Opinnäytetyössä toteutettiin ohjelmistokehys 2D-mobiilipeleille C++-ohjelmointikielellä. Ohjelmistokehyksen lähdekoodissa hyödynnettiin SDL2- ja OpenGL ES -ohjelmointirajapintoja ominaisuuksien, kuten käyttäjäsyötteen, ...
LiDAR-pistepilvivisualisointi
(2021)
Opinnäytetyössä kommunikoitiin 2D LiDAR-laitteelle ja kerättiin sen avulla dataa ympäristöstä. Työssä esitellään tekniikat saadun LiDAR-datan purkamiseen ja sen käsittelyyn, jotta saadut etäisyydet voidaan muuntaa yhtenäiseen ...
Saavutettavuus videopeleissä
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa suomenkielinen opas videopelien saavutettavuudesta aloittelevia pelinkehittäjiä varten. Opas on tarkoitettu käytettäväksi Kajaanin ammattikorkeakoulun pelialan opintojen alkupuolella. ...
Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutuksen kehittäminen Centria-ammattikorkeakoulun avoimella monimuotokampuksella Ylivieskassa
(2019)
Päiväopetus Ylivieskan kampuksella päätettiin lopettaa ja siirtyä kokonaan monimuoto- koulutukseen vuodesta 2018 alkaen. Megatrendit, kuten digitalisaatio ja väestön vanheneminen muuttavat niin koulutus-
tarpeita kuin ...
Proseduraalinen kenttägenerointi kuutiomarssittamalla
(2020)
Kuutiomarssitusalgoritmi on keino, jolla voidaan muodostaa tarkkoja 3D-malleja joukoista kolmiulotteisen avaruuden pisteitä. Alkuperäisessä käyttötarkoituksessa pisteet voivat esittää esimerkiksi magneettikuvauksen ...
Kuntopyörän hyödyntäminen peliohjaimena liikuntapelissä
(2021)
Liikunnan yhdistäminen osaksi videopelejä on lisääntynyt pelaajien seurantaan käytettävissä olevan teknologian kehittyessä. Erilaiset seurantaan käytetyt menetelmät tuottavat omia pelisuunnittelun haasteita. Kun pelin ...
Harjoitusten suunnitteluprosessin kehittäminen: Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen Kajaanin koulutuspaikan ja Puolustusvoimien Kainuun prikaatin välinen yhteistyö
(2022)
Tekijä: Leskinen Tero
Työn nimi: Harjoitusten suunnitteluprosessin kehittäminen: Maanpuolustuskoulutusyhdistyksen Kajaanin koulutuspaikan ja Puolustusvoimien Kainuun prikaatin välinen yhteistyö
Tutkintonimike: Tradenomi ...
KAMK GameFestin ja Northern Game Summitin tekniikka ja yleisön vuorovaikutus
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijoiden järjestämiä tapahtumia KAMK GameFest ja Northern Game Summit, erityisesti niiden tekniikkaa sekä yleisön vuorovaikutusta. Työssä käsiteltiin ...
Iäkkään ihmisen elämän loppuvaiheen hoidon laadun kehittäminen läheisten ja työntekijöiden arvioimana
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli Kehittää Kajaanin Arvola-koti ry:n ympärivuorokautisen hoidon asiakkaiden palliatiivisen hoidon laatua yhteiskehittämällä. Opinnäytetyö toteutettiin palvelumuotoilun menetelmin. Palvelumuotoilun ...
Fotogrammetriastudion automatisointi
(2021)
Fotogrammetria on tieteenala, jossa mitataan etäisyyksiä tarkastelemalla valokuvia. Moderneja tietokoneohjelmia käyttäen valokuvista saadaan luotua rekonstruktio kuvatusta tilasta tai kohteesta, jota voidaan käyttää useisiin ...