Haku
Viitteet 1-7 / 7
3D-hahmoanimaation luominen mainostukseen ja sen tehokkuuden mittaaminen
(2019)
Tämän opinnäytetyön aiheena ja tavoitteena oli tutustua ammattimaiseen 3D-animaation työnkulkuun, käyttää tuotettua animaatiota mainoskampanjassa ja analysoida kampanjan tuloksia mainostuksen tehokkuuden parantamiseksi ...
Listatekstuurien valmistus ja käyttöönotto
(2021)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli käydä läpi listatekstuurien suunnittelu- valmistus- sekä käyttöönottovaiheet. Listatekstuurit ovat monikäyttöisiä elementtejä, jotka mahdollistavat useiden peliobjektien tai peliympäristöjen ...
Taustaesineiden luominen 3D-pulmapeliin
(2023)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli taustaesineiden luomisen historia, teoria ja käytäntö 3D-peleissä. Opinnäyte perustui vuonna 2022 DreamScript-pulmapeliprojektiin tehtyyn grafiikkatyöhön. Tavoitteena oli tutkia taustaesineiden ...
3D-hahmon digitaalinen veistäminen ja optimointi
(2024)
Opinnäytetyön aiheena oli 3D-hahmon digitaalinen veistäminen ja sen optimointi. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkittiin hahmonsuunnittelua, ZBrush-veistosohjelmistoa sekä optimointia. Opinnäytetyön aihe kehittyi tekijän ...
Optimoidun peliympäristön luominen
(2024)
Opinnäytetyön aihe oli optimoidun peliympäristön luominen. Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutkittiin ympäristön suunnittelua ja toteutusta. Siinä käsiteltiin ympäristöartistin ja -suunnittelijan eroa, erilaisia tyylivalintoja, ...
Historiallisen kohteen 3D-mallinnus
(2024)
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kajaanin ammattikorkeakoulussa toimiva hyötypelitiimi Clever Simulation Entertainment. Työssä oli tarkoitus luoda 3D-malli Kajaanin linnasta sellaisena, kun se oli ollut ennen tuhoutumistaan. ...
Historialliseen henkilöön perustuvan hahmon 3D-mallinnus ja animointi
(2024)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa historialliseen henkilöön perustuva realistinen 3D-pelihahmo. Työ toteutettiin toimeksiantona Clever Simulation Entertainmentille osaksi N-Lite-projektia. N-Lite on eurooppalaisen ...