Haku
Viitteet 1-7 / 7
Käyttöliittymägrafiikan Perusteet Pelinkehityksessä
(2023)
Opinnäytetyö sisältää perustietoa ja teoriaa UI-grafiikasta sekä katsauksen siihen, miten peliin voidaan suunnitella UI-grafiikkaa. Opinnäytetyön alussa tutkittiin symboliikkaa, joita peleissä sekä nettisivuilla usein ...
Taidetta generoivien tekoälyjen vaikutus pelitaiteeseen
(2023)
Työn tavoitteena on avata, tutkia ja analysoida AI-työkalujen käyttöä videopeliteollisuudessa. Aihetta tutkitaan artistin näkökulmasta. Työssä avataan ensin minkälaisia erilaisia AI-työkaluja on ja selittää yksinkertaistettuna ...
Opas lokalisaatioon aloittelevalle pelinkehittäjälle
(2022)
Tämä opinnäytetyö on toteutettu laadullisena tutkimustyönä pelien lokalisointiprosessiin sekä sen taustalla vaikuttaviin tekijöihin. Tutkimuksen motivoivana tekijänä on kirjoittajan henkilökohtainen kiinnostus aihetta ...
Ilmastonmuutos Peliteollisuudessa
(2022)
Tämän opinnäytteen aihe on ilmastonmuutos sekä peliteollisuus eli miten peliteollisuudessa näkyy ilmastonmuutos itse aiheena ja miten siihen vaikutetaan. Työtä ei ole pyytänyt toimeksiantaja vaan tämä työ on tekijän omasta ...
Grafiikka videopeli- ja faniremakessa
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin mitä eri videopelien uusintaversioiden käsitteet tarkoittavat ja mitä muutoksia ne saattavat sisältää verrattuna alkuperäisiin peleihin. Tavoite työllä on avata eri käsitteet liittyen pelien ...
Opas narratiivisen pelisuunnitteluun
(2023)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda helposti ymmärrettävä, mutta kattava opas narratiivisesta peli-suunnittelusta. Tavoitteena oli, että sen avulla niin aloitteleva pelisuunnittelija kuin pelisuunnittelusta kiinnostunut ...
Pelattavuuden ja realismin tasapaino videopeleissä
(2023)
Opinnäytetyön tarkoitus oli tarkastella realismin ja pelattavuuden tasapainoa eri videopeleissä. Pelit rajattiin kolmeen eri genreen, jotka olivat ammuntapelit, seikkailu/ toimintaseikkailupelit ja selviytymispelit. Yhteensä ...