Viimeksi lisätyt Kajaanin ammattikorkeakoulu

Viitteet 3511-3525 / 5300

    • Uskottavien fiktiivisten olentojen suunnittelu ja maalaus 

      Kauppinen, Tuire (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tässä opinnäytetyössä käsitellään uskottavien fiktiivisten olentojen suunnittelua ja maalaamista. Käytännön osiossa suunnitellaan ja maalataan kolme erilaista olentoa erilaisiin ympäristöihin. Opinnäytetyön teoriaosuuden ...
    • Elämyspalvelun tuotteistaminen Alman Kammarissa 

      Manninen, Sanna (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana on toiminut Alman Kammari Oy.Opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää Alman Kammarin tarjoomaa tuotteistamalla yrityksen käyttöön uusi elämyksellinen ohjelmapalvelu. Työn taustalla on toimeksiantajan ...
    • POISSAOLOT PALKANLASKENNASSA - Ohjeet Aditro Oy:lle 

      Korhonen, Essi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyön aiheena oli poissaoloja käsittelevän ohjeen laatiminen Aditro Oy:n palkanlaskijoille. Tavoitteena oli laatia käytännönläheinen ja selkeä ohje, jota palkanlaskijat voivat hyödyntää työssään. Ohje tulee ...
    • Materiaalin tuntua – 3D-mallin teksturointi 

      Oinasmaa, Elsa (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämä opinnäytetyö käsittelee low poly -3D-mallin teksturointia. Teksturoitava malli on kolpakko, jolle luodaan viisi tekstuurikarttaa. Valitut tekstuurikarttatyypit ovat diffuusi-, normaali-, spekulaari- ja kiiltokartat ...
    • Korkeakoululiikunnan kehittäminen - KAMK - Sport liikuntaohjelma Kajaanin ammattikorkeakoululle 

      Makkonen, Marjo (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyöni aiheena oli kehittää Kajaanin ammattikorkeakoulun korkeakoululiikuntaa. Kajaanin ammattikorkeakoulussa ei tarjottu opiskelijoille ohjattua liikuntaa, joten opinnäytetyöni toimi pilottina kyseisen toiminnan ...
    • Oman käytön verotus arvonlisäverotuksessa : Soveltamistilanteet ja oikea kirjaustapa 

      Heikkinen, Merja (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, milloin oman käytön arvonlisäveroa tulee soveltaa yrityksessä. Tavoitteena on myös selvittää, miten oman käytön arvonlisävero kirjataan kirjanpitoon. Opinnäytetyö käsittelee ...
    • Game Development with The Frozenbyte Engine for the Game Consoles of the Eighth Generation 

      Kiesiläinen, Tia (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      This thesis was commissioned by Frozenbyte Ltd, who have a history of publishing games on multiple platforms. The subject was decided when the author worked on Trine Enchanted Edition during their internship. The decision ...
    • Konesalin virtualisoinnin automatisointi 

      Huokuniemi, Ville (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Konesalin virtualisointi on usein monimutkaista ja laajojen virtuaaliympäristöjen hallinnointi hankalaa ja aikaa vievää. Tätä ongelmaa lievittämään on kehitelty erilaisia orkestrointityökaluja, jotka mahdollistavat laajojenkin ...
    • Rastaan tarina -lyhytanimaation suunnittelu ja toteutus 

      Kurtti, Sofi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyössä perehdytään tarinankerrontaan ja sen historiaan. Työssä tarkastellaan erityisesti, millaisia tarinankerrontatapoja peleissä on, koska niissä tarinankerronnan käyttö on nykyaikana lisääntynyt paljon. Kerrontatapoja ...
    • Käyttöliittymän käytettävyyden arviointi peleissä 

      Kaisamatti, Antti (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia käytettävyyttä ja sitä, mikä tekee videopelin käyttöliittymästä käytettävän. Käytettävyys on arvo, jota monet ohjelmistot kaipaavat, mutta kehitykseen monesti varataan vähän resursseja. ...
    • Sisällöntuotannon työkalujen toteuttaminen kaupallisessa peliprojektissa 

      Liuska, Petri (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Nykypeleissä on valtava määrä sisältöä ja sisällöntuotanto onkin yksi pelinkehityksen pääosa-alueista. Merkittävä osa kaupallisen pelin budjetista kuluu sisällön tuottamiseen, etenkin koska laatuvaatimukset ovat korkeat ...
    • Creating a 3D Game Character Model 

      Paasikivi, Joni (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      This thesis goes through the process of modeling a low poly 3D model for a video game project from the perspective of a novice 3D artist. The goal was to prepare a stylized low polygon model of less than 6000 triangles, ...
    • Lean Pre-production for Independent Game Development 

      Sulopuisto, Kimi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Going indie is a video game industry term for moving from whatever one is doing now to being a full-time independent game developer. With the ease of digital distribution and the availability of game development tools, ...
    • Komponenttipohjainen objektinhallinta pelinteossa 

      Hörkkö, Teemu (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja esitellä komponenttipohjaiseen arkkitehtuuriin perustuvan objektinhallinnan perusteita erityisesti pelinkehityksen näkökulmasta. Ensin tarkoitus oli kirjoittaa pelimoottorin kehityksestä, ...
    • Etätyön vaikutus työhyvinvointiin 

      Kortelainen, Kyösti (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytteen toimeksiantajana oli Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turva. Tutkimuksessa haluttiin selvittää millainen vaikutus etätyöllä ja sen tekemisen mahdollisuudella on yrityksessä työskenteleviin korvauskäsittelijöihin. Työn ...