Haku
Viitteet 1-10 / 14
Konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin: Mihin indiepeligrafiikan viehätys perustuu?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on konseptitaiteen luominen 2D-indie-metroidvaniapeleihin, ja tutki-muskysymyksenä pohditaan tarkemmin, mihin indiepelien viehätys perustuu. Aihe on rajau-tunut kirjoittajien oman kiinnostuksen ja ...
Roolipelaaminen Bethesda Game Studiosin peleissä
(2021)
Tässä työssä käsitellään Bethesda Game Studiosin vuonna 2011 ja sen jälkeen kehittämiä roolipelejä. Bethesda Game Studios on The Elder Scrolls (TES) ja Fallout -pelisarjojen kehittäjä ja Bethesda Softworks on niiden ...
Lara Croftin evoluutio: Lara Croftin designin kehittyminen Tomb Raider -peleissä
(2020)
Tämän opinnäytetyön aiheena on Lara Croftin hahmon visuaalinen kehittyminen Tomb Raider -peleissä. Tutkielmassa tarkastellaan, millä tavoin Lara Croftin ulkonäkö on muuttunut ja mitkä elementit ovat pysyneet samankaltaisina ...
Curse of Strahd - Uudelleenpelattavuus: millaisia uudelleenpelattavuutta lisääviä ominaisuuksia pöytäroolipelikirjaan Curse of Strahd liittyy ja kuinka ne ovat tukeneet teoksen pitkäkestoista suosiota?
(2022)
Tämä tutkielma on taustatyö, jonka tarkoitus oli pohjustaa oman Dungeons & Dragons -pelin kanssa yhteensopivan seikkailukirjan toteuttamista. Tutkielmassa analysoitiin suosittua Curse of Strahd -pelimoduulia uudelleenpelattavuuden ...
Miten 2D-tasohyppelypelien graafiset tyylit ja animaatiot eroavat toisistaan PC- ja mobiilialustoilla?
(2021)
Aiheena tutkielmassa on 2D-tasohyppelypelien eroavaisuuksien tutkiminen PC- ja mobiilialustoilla. Tutkielmassa käsitellään myös erilaisia aiheelle olennaisia käsitteitä pelianimaatioon, peligrafiikkaan liittyen sekä ...
Yksittäisen 3D-mallin luominen videopeliin - Mitä yksi malli voi kertoa ja kuinka pelin ympäristö, tarina ja pelimekaniikka vaikuttavat malliin?
(2021)
Tässä tutkielmassa selvitetään, mitä videopelin yksittäinen 3D-malli voi viestiä pelaajalle ja kuinka se siinä onnistuu. Työn tavoitteena on pohtia mahdollisimman syvällisesti yksinkertaisen, mutta tyyliltään realistisen ...
Lapsiin kohdistuvan mainonnan säännöt: miten mainostaa turvallisesti lapsille suunnattuja pelejä?
(2022)
Opinnäytetyössä tutkin mainonnan vaikutusta lapsiin, ottaen tarkkailuun myös nykyaikana yleistyneen peliharrastuksen nuorten keskuudessa. Tarkoituksena on löytää oikea keino mainostaa lapsille suunnattuja pelejä ja pohtia ...
Kuinka suunnitella tuottava mobiilipeli? : Graafinen suunnittelu mobiilipelin ansaintalogiikan tukena
(2022)
Opinnäytetyöni on katsaus mobiilipelialan ansaintalogiikkaan, ja kuinka se näkyy käytännössä. Mitä keinoja mobiilipeliala käyttää pelaajan rahastuksessa, kuinka rahastus ilmenee mobiilipeleissä, ja kuinka rahastus elementtejä ...
2D-hahmosuunnittelu toimintaseikkailupelin esituotantovaiheessa: kuinka luodaan mieleenpainuvia hahmoja?
(2023)
Tämä tutkielman tavoitteena oli selvittää, miten luodaan mieleenpainuva hahmo videopeliprojektiin. Tutkin hahmosuunnittelun työnkuvaa ja kuinka hahmosuunnittelu voidaan toteuttaa. Tavoitteena oli tutkia hahmosuunnittelun ...
Hahmosuunnittelu
(2023)
Tutkielman aiheena on hahmosuunnittelun eri prosessien ja toteutuksen tutkiminen alusta lop-puun digitaalisilla alustoilla. Tutkielmassa käsitellään muun muassa myös tähän tarkoitukseen sovellettavia tietokoneohjelmia ja ...