Haku
Viitteet 1-10 / 23
Sociala medier som hjälpmedel för att öka webbtrafiken och försäljningen i e-butiker
(2019)
E-handeln är en av de mest populära konsumtionssätten i dagens läge samt en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i Finland. Sedan e-handeln uppstod på nittiotalet har den utvecklats drastiskt och är bland de mest ...
Strategiutveckling med hjälp av innehållsmarknadsföring: case, Cosmetique Salon Ab
(2020)
Detta är ett handlingsbaserat examensarbete som utförts i uppdrag av Cosmetique Salon Ab, en skönhetssalong belägen i centrum av Jakobstad. Syftet med examensarbetet var att utveckla en innehållsstrategi samt att skapa en ...
Varumärkesutveckling och kundfokuserat innehåll som redskap för digital framgång
(2020)
Internet har ändrat på sättet vi kommunicerar och tar del av innehåll. Digitala och sociala medier har skapat en miljö där konsumenter ständigt engagerarar sig i varumärken och deras digitala innehåll. Detta examensarbete ...
Digital skyltning : naturalistisk observation inom detaljhandeln i Åbo
(2021)
Digital skyltning har blivit alltmer vardagligt och för en god orsak. Digital skyltning är ett
nytt sätt att kreativt sända ut meddelanden till allmänheten. Digital skyltning är en form
av kommunikation mellan anställda ...
Analys och utveckling av Yaras marknadsföring samt kommunikation på sociala medier : Case: Yara
(2021)
Sociala medier står för en stor del av kommunikationen och informationsutbytet för både människor och företag i dagens samhälle. Det är viktigt för företagen att veta hur man fångar kundens intresse samtidigt som företaget ...
Innehållsmarknadsföring på TikTok med målgrupp Gen Z
(2022)
För företag att nå ut till sina konsumenter i dagens digitala värld bör de utnyttja sig av de kanaler där målgruppen är som mest aktiv. Som en följd av coronapandemin har TikTok haft en enorm ökning i sin popularitet och ...
Marknadsföring av mikroföretag i sociala medier samt i digitala kanaler
(2022)
Syftet med arbetet var att gå igenom hur företaget FTA Vintage som säljer second hand-modekläder har byggt upp ett starkt brand inom loppet av ett par år genom digital marknadsföring samt marknadsföring i sociala medier. ...
Konsumentbeteende i digitala kanaler
(2021)
Både konsumentbeteendet och köpprocessen har förändrats på grund av digitaliseringen och den ökade användningen av digitala kanaler och sociala medier. Marknadsföringen har även förändrats som en effekt av det förändrade ...
De negativa sidorna av influencer-marknadsföring på Instagram.
(2021)
Syftet med detta examensarbete är att plocka fram de negativa sidorna som följer av att använda influencer-marknadsföring vid val av resedestinationer. Orsaken till att jag valde att undersöka detta ämne är att de negativa ...
Ålands socialdemokraters visuella kommunikation på sociala medier nu och i framtiden.
(2023)
Detta examensarbete beskriver hur Ålands socialdemokrater (ÅSD) kan förbättra sin visuella kommunikation inför kommande kampanjer, särskilt på sociala medier. Med fokus på ÅSD:s första digitala kampanj inför valet den 15:e ...