Haku
Viitteet 1-10 / 14
Digihyvinvointi kuuluu kaikille
(Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, 2021)
Kädessäsi on valtakunnallisesti toteutetun ja Euroopan sosiaalirahaston rahoittaman Digivoimaa – digihyvinvoinnilla yhteiskunnallista osallisuutta -hankkeen loppujulkaisu. Tässä julkaisussa avaamme lukijalle Digivoimaa-hankkeen ...
Omaohjaajan opas perhetukikeskus Auerkulman vastaanottoyksikköön ja kuntouttavaan yksikköön
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa opas omaohjaajatyöskentelyyn perhetukikeskus Auerkulman vastaanottoyksikköön ja kuntouttavaan yksikköön. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka konkreettisena tuotoksena on ...
Voimaannuttavan itsearviointityökalun kehittäminen nuorille Motiivi-hankkeessa
(2019)
Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka tarkoituksena oli kehittää voimaannuttava it-searviointilomake nuorille Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun yliopettaja Tuija Suik-kanen-Malinin kehittämän aihion pohjalta. Työn ...
Omin Jaloin -menetelmän kehittäminen alakouluikäisille
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Omin Jaloin -menetelmä alakouluikäisille, tarkemmin 5.–6. -luokkalaisille. Alkuperäinen Omin Jaloin -menetelmä on Kati Blomqvistin Sosionomi (YAMK) opintojen päättötyönä yhdessä Lohjan ...
Nuorten osallisuus rippikoulujen paikallissuunnitelman laadinnassa
(2022)
Rippikoulujen suosio on jatkunut vuosia. Rippikoulu tavoittaa yhä valtaosan maamme nuorista. Uusi rippikoulusuunnitelma Suuri ihme¬ – Rippikoulusuunnitelma 2017 otetiin seurakunnissa käyttöön vuoden 2019 rippikouluissa. ...
Osallistava diginuorisotyö Lappeenrannan nuorisotoimessa : tytöille toimintaa!
(2022)
Tämän kehittämisopinnäytetyön tavoitteena oli saada Lappeenrannan nuorisotyön ylläpitämälle Sammonlahden pelitalolle sellaista toimintaa, jonka tytöt
kokisivat kiinnostavaksi, sillä Sammonlahden pelitalolla oltiin huolissaan ...
Kehitysvammaisten lasten ja nuorten harrastustoiminnan kehittäminen
(2022)
Suomalaislapset ovat aktiivisia ja monipuolisia harrastajia. Harrastuksen puuttuminen johtuu usein joko taloudellisista haasteista, toimintarajoitteista tai siitä, ettei mielekästä harrastusta ole löytynyt. Kelan vaativan ...
Erityisen tuen tarpeessa olevan nuoren osallisuuden kokemus opiskeluympäristössä
(2022)
Tässä opinnäytetyössä pyritään selvittämään, millaisia osallisuuden kokemuksia erityisen tuen tarpeessa olevilla nuorilla on omassa opiskeluympäristössään. Opiskelijoiden kokemuksia on selvitetty teemahaastatteluiden ...
Nepsy-nuorten kokemukset ryhmätoiminnasta vaativan erityisen tuen koulussa
(2022)
Opinnäytetyön tilaajana toimi vaativan erityisen tuen koulu, jonka nimeä ei
tuoda esiin tutkimukseen osallistuneiden henkilöiden yksityisyyden suojan
vuoksi. Tutkimukseen osallistui neljä vapaaehtoista yläkouluikäistä ...
Opiskelijoiden osallisuuden lisääminen asuntolatoiminnassa
(2022)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä opiskelijoiden osallisuutta ja vaikuttamisen mahdollisuuksia kehittämällä toimintamalli, joka tukee näitä tavoitteita.
Kehittämisympäristönä oli Ammattiopisto Spesian Pieksämäen ...