Viimeksi lisätyt Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Viitteet 616-630 / 4789
-
Eläinten vaikutus osallisuuteen mielenterveyskuntoutujien eläinkaveriryhmässä
(2023)Tämän laadullisen opinnäytetyömme toimeksiantajana oli Kainuun hyvinvointialueen Paltamon kuntoutuskoti Taipale. Opinnäytetyömme tarkoituksena oli selvittää millaisena asiakkaat kokevat eläinten vaikutuksen osallisuuteen ... -
Opas ikääntyneen suunhoidosta Suomussalmen kotihoidon työntekijöille
(2023)Suun terveyden merkitys yleisterveyteen on tärkeämpi kuin usein osataan kuvitella. Epäterve suu altistaa erilaisille infektioille ja yleissairauksien pahentumiselle. Ikääntyneen hyvin hoidettu suu ylläpitää toimintakykyä ... -
Kotihoidon työntekijän käsitys alkavan asiakkuuden prosessista
(2023)Tämän opinnäytetyön tilaajana toimi Pohjois-pohjanmaan hyvinvointialue (POHDE). Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää kotihoidon työntekijöiden valmiuksia ja tietotasoa oikea-aikaisen palvelutarpeen arvioinnin käynnistämiseen, ... -
Finnish football clubs' understanding and goals regarding e-football
(2023)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Suomen Palloliiton jäsenseuroja. Tavoitteena oli saada selville heidän ymmärryksensä ja tavoitteensa e-jalkapallosta. Kvantitatiivinen tutkimus tehtiin vapaaehtoisella kyselyllä, joka ... -
KAMK GameFestin ja Northern Game Summitin tekniikka ja yleisön vuorovaikutus
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Kajaanin ammattikorkeakoulun opiskelijoiden järjestämiä tapahtumia KAMK GameFest ja Northern Game Summit, erityisesti niiden tekniikkaa sekä yleisön vuorovaikutusta. Työssä käsiteltiin ... -
Käyttöliittymägrafiikan Perusteet Pelinkehityksessä
(2023)Opinnäytetyö sisältää perustietoa ja teoriaa UI-grafiikasta sekä katsauksen siihen, miten peliin voidaan suunnitella UI-grafiikkaa. Opinnäytetyön alussa tutkittiin symboliikkaa, joita peleissä sekä nettisivuilla usein ... -
2D-pelihahmon luominen hahmosuunnittelun perusteita käyttäen
(2023)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella uudelleen vuonna 2019 toteutettu hahmokonsepti sovel-tamalla pelialalla yleisesti käytettyjä hahmosuunnittelun periaatteita. Opinnäytetyössä tarkoituksena oli kirjoittaa ... -
Psychological Aspects of Esports Development in the Russian Federation
(2023)This thesis explored the study of psychology in the context of esports and aimed to uncover the complex in-terplay of cognitive and emotional factors that influence player performance. The main objective of the study was ... -
Iäkkään ihmisen elämän loppuvaiheen hoidon laadun kehittäminen läheisten ja työntekijöiden arvioimana
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli Kehittää Kajaanin Arvola-koti ry:n ympärivuorokautisen hoidon asiakkaiden palliatiivisen hoidon laatua yhteiskehittämällä. Opinnäytetyö toteutettiin palvelumuotoilun menetelmin. Palvelumuotoilun ... -
CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy:n sisäisen palveludokumentaation migraation suunnittelu
(2023)Opinnäytetyön aihe oli CSC:n sisäisen palveludokumentaation migraatioon käytettävien työkalujen kartoittaminen ja migraation suunnittelu. Tarve tälle selvitystyölle tuli työharjoittelun aikana CSC:llä. Lähtökohtana oli ... -
Opettajien kliinisen hoitotyön ohjausosaamisen kehittäminen etä- ja hybridiopetuksessa
(2023)Opinnäytetyö integroitui DIGIHOI – ÄLÄ JÄTÄ! -hankkeeseen, joka oli Kajaanin Ammattikorkeakoulun (KAMK) hallinnoima ja hankkeessa kehitettiin hoitotyön kliinisten taitojen etä- ja hybridiopetusta. Opinnäytetyön tavoitteena ... -
Fyysisten lajiominaisuuksien testaamisen opas tyttö- ja naisjalkapalloseura FC Wimmalle
(2023)Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda Kajaanilaiselle jalkapalloseura FC Wimmalle fyysisten lajiomi-naisuuksien testaamisen opas. Oppaan avulla seura pystyy yhtenäisesti testaamaan pelaajiensa fyysistä suorituskykyä ja ... -
Proseduraalisten materiaalien tekeminen Blenderillä
(2023)Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin proseduraalisten materiaalien tekemistä 3D-ohjelmisto Blenderillä. Opinnäytetyöllä haluttiin esitellä, kuinka ilmaisohjelmalla voi tehdä hyödyllisiä proseduraalisia materiaaleja. Tavoitteena ... -
Dance Workshop for Kajaani Gymnastics Club
(2023)The main goal of this practice-based thesis was to create a dance workshop for the aerobic and artistic gymnasts of Kajaani Gymnastics club. According to the club, the athletes’ artistry scores in the dance part of their ... -
Pelattavuuden ja realismin tasapaino videopeleissä
(2023)Opinnäytetyön tarkoitus oli tarkastella realismin ja pelattavuuden tasapainoa eri videopeleissä. Pelit rajattiin kolmeen eri genreen, jotka olivat ammuntapelit, seikkailu/ toimintaseikkailupelit ja selviytymispelit. Yhteensä ...