Haku
Viitteet 1-10 / 14
Ekologinen verkkopalvelusuunnittelu : Ympäristövastuullisuus suunnittelijan työssä
(2021)
Opinnäytteen tarkoituksena on tarkastella käyttökokemussuunnittelijan roolia ympäristövastuullisuuden näkökulmasta suomalaisessa verkkopalvelusuunnittelussa. Tutkimuksen aiheen suuntaaminen ekologisuuteen syntyi kirjoittajan ...
Yksilöllinen verkkosivusto ja sisällöntuotto
(2019)
Insinöörityön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa uusi verkkosivusto helsinkiläiselle konditoria-alan yritykselle. Verkkosivustolle tilattiin tekstejä, kuvakkeita ja grafiikkaa määrittämällä tekniset vaatimukset ...
Puheohjautuvat käyttöliittymät ja niiden vaikutus käytettävyyteen ja työtehoon
(2020)
Tämän työn aiheena oli tutkia, kuinka puheohjautuvia käyttöliittymiä voidaan hyödyntää käytettävyyden ja työtehon parantamiseen ja millaisia riskejä niiden käytössä voi olla. Osana työtä luotiin kysely tekniikan alalla ...
Havaintoja asynkronisten käyttäjätutkimusmetodien hyödyntämisestä digitaalisten palveluiden kehittämisessä
(2020)
Opinnäytetyö tarkastelee asynkronisilla käyttäjätutkimusmetodeilla saavutettavia hyötyjä digitaalisten palveluiden kehittämisessä. Asynkroninen käyttäjätutkimus on tutkimusta, joka on ajasta ja paikasta riippumatonta eli ...
Käyttöliittymäkuvitus ainutlaatuisen käyttökokemuksen luojana : käyttöliittymäkuvitusten merkitys ja käyttökohteet
(2021)
Kuvien ja kuvitusten avulla ihminen on vuosituhansien ajan ilmaissut tunteitaan, kertonut tarinoita ja välittänyt viestejä. Tämä jatkumo yltää elämäämme hetkeen, jossa teknologiset ratkaisut ovat entistä merkittävämmässä ...
Design Systemin dokumentoinnin kehittäminen : Käyttöliittymäsuunnittelua Helen Oy:ssä
(2022)
Opinnäytteen tarkoituksena on tarkastella käyttöliittymäsuunnittelussa yleistynyttä Design Systemin käyttöä ja hyödyntämistä suuren yrityksen toiminnassa. Työssä tutustutaan yrityksen käytäntöihin Design Systemiä koskevaan ...
Käyttäjäkokemus, käyttöliittymä ja lisätty todellisuus mobiilisovelluksessa
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää taidegallerian tarpeisiin mobiilisovelluksen prototyyppi, joka hyödyntää lisätyn todellisuuden (AR, augmented reality) teknologiaa. Sovelluksen päämääränä oli tarjota käyttäjille ...
Lääkinnällisen laitteen UI/UX-konseptikuvien suunnittelu
(2023)
Tämän insinöörityön aiheena oli lääkinnällisen laitteen UI/UX-konseptikuvien suunnittelu. Työn tavoitteena oli tuottaa konseptikuvat lääkinnällisen laitteen käyttöliittymän eri näkymistä. Näkymiksi valikoitui alkunäyttö, ...
Kirjallisuuskatsaus: Design-systeemien hyödyntäminen digitaalisessa tuotekehityksessä
(2023)
Tämän opinnäytetyön keskeisenä tavoitteena on muodostaa yleiskäsitys siitä, miten design-systeemejä voidaan hyödyntää digitaalisessa tuotekehityksessä.
Tutkimusmenetelmäksi on valittu laadullinen kirjallisuuskatsaus, ...
Web-pohjainen sähköinen vieraskirja ja seurantajärjestelmä
(2024)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda asiakkaan tarpeita vastaava sähköinen vieraskirja ja seurantajärjestelmä. Kehitystyön pohjana oli käyttäjälähtöinen suunnittelu ja tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, matalla kynnyksellä ...