Haku
Viitteet 1-10 / 15
Opas toiminimiyrittäjälle – yritysmuodon muutos osakeyhtiöksi
(2021)
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen tutkimus, jonka tuotoksena tehtiin opas tilitoimistolle nimeltä Tilivirta Oy. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona keväällä 2021. Päätavoitteena oli laatia opas, joka perehdyttää ...
SPAC-yhtiö sijoituskohteena - Tuotto ja riski piensijoittajan näkökulmasta
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia SPAC-yhtiöiden (Special Purpose Acquisition Company) toteutuneita tuottoja ja riskejä vuodelta 2020, piensijoittajan näkökulmasta. Tavoitteena on selvittää kahden sijoittajapersoonan ...
Yhteiskuntavaikuttamisen keinot mainonnassa
(2021)
Yhteiskuntavaikuttaminen yritysten mainoskampanjoissa on ajankohtainen ilmiö, joka paljastaa yritysten arvomaailman. Yhteiskunnallisesti kantaaottavilla yrityksillä on erilaisia lähtökohtia ja motiiveja toimintaansa. Tällä ...
Eri faktoreihin pohjautuvien sijoitusstrategioiden menestyminen pitkän aikavälin sijoittamisessa
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsitteli eri faktoreihin pohjautuvien sijoitusstrategioiden menestymistä pitkän aikavälin sijoittamisessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli lisätä sijoittajan tietoisuutta erilaisista sijoitusfaktoreista, ...
Establishing a typology for an artist-academic: mapping the key components for implementation in competency management
(2021)
Employee performance is a key element of an organisation. This study explores how to develop academic employee competencies to improve performance through personality assessment. By integrating personality, behaviour, ...
Merkillinen sosiaalinen media – Joutsenmerkin Facebook-seuraajia etsimässä
(2021)
Sosiaalinen media on jo pitkään ollut tärkeä osa yritysten markkinointiviestintää. Saahan somenäkyvyyttä halvimmillaan vain postauksiin käytetyn työajan hinnalla. Ja somessahan yleisö on yhtä kuin seuraajien määrä, eikö? ...
Ekologisuus ja vaateteollisuus -ulkoinen viestintä eri kanavissa
(2021)
Tämä opinnäytetyö käsittelee ekologisuutta ja vaateteollisuutta ja siihen liittyvää ulkoista viestintää eri kanavissa. Päätavoitteena on selvittää, kuinka hyvin vaateyrityksien ulkoinen viestintä ekologisuuteen ja vaatteisiin ...
Verkkosivuston luominen sisustussuunnittelupalveluja tarjoavalle yritykselle
(2021)
Tämän toiminnallisena toteutetun opinnäytetyön tuloksena syntyi uudelle perustettavalle
yritykselle verkkosivusto. Toimeksiantajana toimi Terhi Lanzett, jolla on ollut ideana alkaa
tarjoamaan sisustussuunnittelupalveluita ...
Tekoälyn käyttö astronomiassa
(2021)
Tekoälyn käyttö astronomiassa kasvaa vuosi vuodelta. Erilaista dataa kertyy päivä päivältä
enemmän ja enemmän. Datan hyödyntämiseksi, tutkijat ovat valjastaneet modernin ajan
kehittyneimmän asian, tekoälyn. Maailmankaikkeuden ...
Muutosjohtamisen keinot onnistuneeseen esimiestyöhön
(2021)
Muutokset työpaikoilla on nykyaikana ennemmin sääntö kuin poikkeus. Yritysten on pystyttävä vastaamaan kuluttajien toiveisiin jatkuvasti muuttuvassa maailmassa. Vallitseva Covid-19 pandemia on omalta osaltaan pakottanut ...