Haku
Viitteet 1-10 / 24
Kaksikielinen tanssimuskari : Venäjän- ja suomenkielinen tanssi- ja musiikkileikkikoulu
(2021)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten integroidut tanssimuskaritunnit onnistuvat. Samoin halusin selvittää miten kaksikielisyyttä voi hyödyntää varhaisiän musiikkikasvatuksessa. Halusin myös tietää miten ...
7–12-vuotiaiden bändiryhmän ohjaaminen : Opettaja bändiryhmän ohjaajana
(2021)
Opinnäytetyössäni tutkin haastattelujen ja alan lähdekirjallisuuden pohjalta, miten 7–12-vuotiaiden bändiryhmää ohjataan. Tarkennan opinnäytetyöni tavoitetta seuraavilla kysymyksillä: Miten opettaja voi tukea oppijalähtöistä ...
Sie ja Mie! - Opas lasten ja ikäihmisten osallistavaan musiikkituokioon
(2021)
Opinnäytetyömme käsittelee musiikkia ja taiteen soveltavaa käyttöä sukupolvien kohtaamisen välineenä. Kohderyhmäksi olemme valinneet lapset ja ikäihmiset, erityisesti päiväkodit ja palvelukeskukset. Olemme luoneet oppaan, ...
Let’s Play Together! Soitetaan yhdessä! : yhteiskanteletta hyödyntävä musiikkipajatoiminta pakolaistaustaisten perheiden kotoutumisen, osallisuuden ja aktiivisuuden tukemisessa
(2023)
Opinnäytetyöni tavoitteena on tutkia, kuinka yhteiskanteletta hyödyntävä musiikkipajatoiminta soveltuu pakolaistaustaisten perheiden kotoutumisen, osallisuuden ja aktiivisuuden tukemiseen suomalaisessa yhteiskunnassa. Miten ...
Tunnesäveliä! tunnekasvatus osana varhaisiän musiikkikasvatusta satukirjan muodossa
(2023)
Opinnäytetyöni tarkoitus on innoittaa lukijaa käyttämään musiikkia osana lapsen tunnekasvatusta. Kohderyhmäni ovat 4–7-vuotiaat tunnetaitoja opettelevat lapset ja heidän kanssaan työskentelevät aikuiset.
Tein osana ...
Vauhdikas virsiorkesteri - Virsvälkkä : Osallistavaa musiikkitoimintaa
(2021)
Opinnäytetyössämme esittelemme lapsille ja nuorille suunnattua gospelmusiikkia esittävää yhtyettämme Virsvälkkää, osallistavan musiikkitoiminnan näkökulmasta. Opinnäytetyömme tavoitteena oli luoda Virsvälkälle internetsivut, ...
Musa + ryhmä = hyvä olo! : luovan musiikillisen ryhmätoiminnan hyvinvointivaikutuksia aikuisryhmässä
(2022)
Opinnäytetyöni tarkastelee musiikkia ja luovaa ryhmätoimintaa aikuisryhmän hyvinvoinnin mahdollistajana ja lisääjänä. Tutkin, voiko hyvinvoinnin kokemusta kasvattaa musiikillisella luovalla ryhmätoiminnalla, joka toteutetaan ...
Improvisoinnista iloa soittotunneille : improvisoinnin oppimateriaali aloitteleville huilisteille
(2022)
Tässä opinnäytetyössä esittelen kehittämääni improvisoinnin oppimateriaalia aloitteleville huilisteille. Tarkastelen myös improvisoinnin merkitystä musiikkipedagogin työssä ja pohdin improvisoinnin roolia lasten ...
Syli täynnä musiikkia - sävellyksiä varhaisen vuorovaikutuksen tueksi
(2022)
Opinnäytetyöni tarkastelee sävellysmatkaa, jonka myötä syntyi kahdeksan laulun kokonaisuus ”Syli täynnä musiikkia”. Olen säveltänyt laulut varhaisen vuorovaikutuksen tueksi ja niitä voi käyttää myös vauvamuskariryhmissä. ...
Seesteisiä siirtymiä ja oivaa odottelua : musiikki varhaiskasvatuksen siirtymä- ja odotustilanteiden helpottajana
(2022)
Opinnäytetyöni käsittelee musiikin käyttöä päiväkodin siirtymä- ja odotustilanteissa. Musiikkia käytetään kokemukseni mukaan edelleen varhaiskasvatuksessa harmillisen vähän, vaikka se helpottaisi usein haastaviksi koettuja ...