- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytetyöt

    • BIOTALOUDEN OSAAMISTARPEET VUONNA 2030 

      Vänskä, Reima (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2017)
      Tässä opinnäytetyössä selvitettiin biotalousalalla tarvittavia osaamistarpeita vuoteen 2030 mennessä. Tämä työ tehtiin yhteistyössä AVOT-hankeen kanssa. Kyseessä on usean eri korkeakoulun ja yliopiston yhteistyössä toteuttama ...
    • Biotalous tulee - onko metsänomistaja valmis? 

      Korhonen, Kari; Kesäniemi, Antti (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2018)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Pielisen Karjalassa asuvien metsänomistajien puunmyyntikäyttäytymistä muuttuvassa markkinatilanteessa, kun bioenergian käyttö lisääntyy alueella. Tavoitteena oli selvittää ...
    • Bioterminaali hakkeen tuotantoketjussa 

      Tapaninen, Juha-Matti (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön toimeksiantaja on Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu. Työ kuuluu Tekesin lähilämpöratkaisut matalaenergiarakentamisessa -hankkeeseen, joka kuuluu osana Kestävä yhdyskunta -ohjelmaa. Hankkeen tavoitteena on ...
    • Bitumikermikate-elementin suunnittelu ja kustannusvertailu 

      Vallius, Tiina (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli vertailla puu- ja teräsrakenteisen kattoelementin kustannuksia ja saada lopulta toteutuskelpoiset suunnitelmat edullisemmaksi todetulle elementille. Opinnäytetyö eteni kantavan rakenteen ...
    • Blade-palvelinjärjestelmän käyttöönotto ja käyttöohjeistus opetusympäristössä 

      Tiainen, Henri; Puustinen, Janne (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)
      Opinnäytetyön päätarkoitus oli dokumentoida palvelinjärjestelmän käyttöönotto ja hallinta. Palvelinjärjestelmä koostuu HP c7000 -palvelinkehikosta, HP ProLiant BL460c G6- ja HP ProLiant BL260c G5 -palvelimista sekä HP ...
    • Bloggareiden hyödyntäminen Break Sokos Hotel Kolin markkinoinnissa 

      Jaakola, Roosa (2019)
      Tässä opinnäytetyössä tarkastelin Break Sokos Hotel Kolin kanssa kaupallista yhteistyötä tekevien sosiaalisen median vaikuttajien vaikutusta hotellin markkinointiin. Break Sokos Hotel Koli on Pohjois-Karjan Osuuskaupan ...
    • BLUES-KITARANSOITON ALKEISOPAS 

      Salakka, Arto (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyö käsittelee blues-kitaransoiton alkeita. Opinnäytetyö sisältää oppaan, äänitteen ja raportin, jossa käydään läpi harjoitukset ja esitellään tarkemmin työn tavoitteet ja tulokset. Työn tarkoituksena on selvittää, ...
    • Bomban tapahtumatalon asiakaskysely ja kilpailija-analyysi 

      Piiroinen, Emma; Ikonen, Essi (2021)
      Opinnäytetyön tavoite oli kerätä asiakaspalautetta Bomban uudistetusta tapahtumatalosta, joka avattiin kesällä 2020 asiakkaiden käyttöön. Sen lisäksi tapahtumatalolle haluttiin kartoittaa kilpailijoita samanlaista konseptia ...
    • Bonusjärjestelmän suunnittelu atFlow Oy:n verkkokauppa-alustaan 

      Pietarinen, Kaisu (2024)
      Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli bonusjärjestelmän suunnittelu atFlow Oy:n verkkokauppa-alustaan. Suunnitteluun kuului toiminnallisen vaatimusmäärittelyn luominen ja visuaalisen ulkoasun suunnittelu. Lisäksi ...
    • Botanian asiakastyytyväisyyskysely venäläisille asiakkaille 

      Kurki, Tiia (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää venäläismatkailijoiden mielipiteitä Botaniasta. Kyselytutkimuksen tavoitteena oli tutkia miten venäläiset asiakkaat saavat tietoa puutarhasta ja millaisia kehitysehdotuksia he ...
    • Botanian tapahtumien markkinoinnin vuosikello 

      Kokotti, Riikka; Hampinen, Sanna (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)
      Opinnäytetyön tehtävänä oli tapahtumien markkinoinnin vuosikellon tuottaminen. Työ tehtiin toimeksiantona Joensuussa sijaitsevalle perhospuutarha Botanialle, jonka toiminnasta vastaa Botanian ystävät ry -yhdistys. Työn ...
    • BPM ja käyttöliittymät 

      Honkanen, Sami (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2013)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten Business Process Model & Notation -standardin mukaisissa liiketoimintaprosessikuvauksissa mallinnetaan käyttäjien tehtäviä ja miten ne implementoidaan liiketoiminnanohjaus ...
    • BRAND AND QUALITY CONTROL OF GARMENT PRODUCTS IN THE BANGLADESH GARMENT INDUSTRY 

      Hoshen, Mohammad (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      Abstract This thesis paper contains information on the garment industry of Bangladesh. The garment business plays a vital part in global market. There are a large numbers of world renowned apparel companies that outsource ...
    • BRAND AND VISUAL IDENTITY DESIGN FOR A BEAUTY SALON 

      Borhani, Maryam (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2015)
      The aim of this thesis is to create a brand and a visual identity for a beauty-salon called Narsissi. Narsissi offers a relaxing environment where both men and women can get lasting beauty treatment results. For a firm ...
    • BRAND COLLABORATION BETWEEN ARTISTS AND COMPANIES 

      Vento, Veera (2021)
      This thesis aimed to investigate the cornerstones of effective brand cooperation, what factors influence the acceptance or rejection of collaboration, and does international cooperation have any unique features. The research ...
    • BRANDING OF A SOLE JEWELLERY PROPRIETORSHIP 

      Jaska, Heini (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      This thesis addresses the issue of developing an image for a new company in the design field. The focus is on building an image for a small company, and developing aspects affecting its image. The goal was to build an image ...
    • The branding of an Eco-friendly Business 

      Howlader, Elena (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2014)
      The topic of the following thesis involves creating a brand for an eco-friendly company and formulating a consistent brand image for it. The thesis explores the significance of branding as well as other current topics, ...
    • Brittein saarten metsäkonemarkkinat 

      Sormunen, Pasi (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2013)
      Brittein saarten metsäkomemarkkinat Brittein saarilla metsän kasvusta vain noin 40 % hakataan joka vuosi. Mäkinen ja vuoristoinen maasto, kovat puulajit sekä kostea ilma ovat haastavia metsäkoneille. Talvellakin ilmasto ...
    • Brochure design for a home-based bakery 

      Tiyatyavyaynen, Sofia (Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu), 2016)
      This thesis has two major purposes: the first is to study editorial design and food photography using conductive research, and the second is the creation of an illustrated brochure for a home-based bakery. The subjects ...
    • Brändi elämäntapana 

      Makkonen, Eemeli (2023)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka brändi rakentaa itselleen identiteetin hyödyntämällä vaikuttajamarkkinointia. Tavoitteena oli luoda katsaus vaikuttajamarkkinointi-ilmiöön ja käyttää Gymshark-brändiä ...