Haku
Viitteet 1-10 / 33
Informationsvisualisering : Digitalisering av manualer samt arbetsinstruktioner
(2022)
Examensarbetet är baserad på grafisk kommunikation och människors interaktion med visuell kommunikation när det handlar om manualer och arbetsinstruktioner. Syftet med mitt examensarbete har varit att få reda på ifall det ...
Framtidens marknadsföring: megatrender som verktyg inom marknadsföring
(2022)
Megatrender påverkar allt omkring oss, också marknadsföring och dess trender. Genom att undersöka megatrender kan vi reda ut hur de kan användas som verktyg inom marknadsföring. Megatrender som används inom framtidsforskning ...
Kundundersökning hos företaget Tili Sydwest Oy Ab
(2022)
Kundundersökning är en viktig del inom branscher som involverar kunder i form av något slag. Kundundersökningar kan vara en avgörande faktor för relationen mellan ett företag och kund. Kundernas åsikter kan i vissa fall ...
Innehållsmarknadsföring på TikTok med målgrupp Gen Z
(2022)
För företag att nå ut till sina konsumenter i dagens digitala värld bör de utnyttja sig av de kanaler där målgruppen är som mest aktiv. Som en följd av coronapandemin har TikTok haft en enorm ökning i sin popularitet och ...
Turistorten Ålands finska marknadskommunikation - Hur Åland utmärker sig som turistort på finska
(2022)
Syftet med examensarbetet är att genom induktiv analys undersöka det turistiska Ålands finska marknadskommunikation i jämförelse med dess svenska motsvarighet. Den kommer att lyfta upp skillnader, styrkor och svagheter i ...
Marknadsföring via Instagram : Vero Moda Borgå och Jack & Jones Borgå
(2022)
Detta examensarbete gjordes på uppdrag av affärerna Vero Moda och Jack & Jones i Borgå. Syftet med examensarbetet var att förbättra de båda affärernas marknadsföring via Instagram. Syftet var också att utreda hurdant ...
Marknadsplanering - marknadsplan för Kvarken Birch
(2022)
Detta examensarbete handlar om utformningen av en marknadsplan samt dess inverkan på ett företag. Marknadsplanens uppgift är att utgå från företagets nuvarande position på marknaden och genom strategisk planering ta dem ...
Ansvarsfull marknadsföring av konsumentkrediter
(2022)
Syftet med detta examensarbete är att undersöka marknadsföringen av konsumentkrediter utan säkerhet ur ett ansvarsperspektiv på den finska marknaden. I arbetet undersöks varför populariteten för konsumentkrediter utan ...
Återförsäljare utan lager : dropshipping via Facebook-annonssystemet
(2022)
Detta examensarbete handlar om hur man tjänar pengar på någonting utan att äga det. Ämnet som behandlas i detta examensarbete heter dropshipping. Dropshipping är en affärsmodell inom E- handel. Dropshipping som ...
Den tekniska utvecklingens påverkan på marknadsföring och e-handel
(2022)
Detta examensarbete diskuterar hur tekniska utvecklingen påverkar marknadsföring och e- handel. Den tekniska utvecklingen har gett nya möjligheter för företag att utveckla och marknadsföra sina verksamheter, men denna ...