Haku
Viitteet 1-10 / 13
Kymijoen Ravintopalvelut -konsernin laadun kehittäminen ja toimintakäsikirjan laatiminen
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Kymijoen Ravintopalvelut -konsernin laatua ja laadunhallintaa. Tutkimuksen tavoitteena oli konsernin vastuuhenkilöitä haastattelemalla selvittää heidän näkemyksiään konsernin laadun ...
Oppimisympäristön kehittäminen tiimioppimisen avulla : case Saimaan ammattiopisto Sampon uusi opetusravintola
(2020)
Opinnäytetyö on tehty Saimaan ammattiopisto Sampon ravintola- ja cateringalalle ja toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena. Kehitystyössä on myös toimintatutkimuksen piirteitä. Kehitystyön tavoitteena on luoda tiimioppimisen ...
Yhteiskehittämistilan käsikirja : Case: Vierumäki Lab
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä sähköinen käsikirjamuotoinen toimintaohjeistus Vierumäki Labin käyttöönottoa varten. Vierumäki Lab mahdollistaa asiakaslähtöisen palveluiden kehitysprosessin Vierumäellä. Opinnäytetyö ...
Tunneälykkään esimiestyön kehittäminen : case: Suur-Seudun Osuuskaupan liikennemyymälät
(2021)
Nykyajan vaatimukset ja hektisyys luovat oman haasteensa esimiestyöhön. Hyvällä esimiehellä on tunneälyä, joka ei ole kiinni älykkyysosamäärästä. Tunneäly on taitavan johtamisen edellytys, jota on mahdollista kehittää. ...
Yhteistyössä on voimaa : työhyvinvointisuunnitelmasta avaimet hyvinvoivaan työyhteisöön
(2021)
Tämän toimintatutkimuksen tavoitteena oli työhyvinvointisuunnitelman laatiminen Lappeenrannan steinerkoululle. Tarkoituksena oli kehittää koulun työhyvinvointia työkonferenssimenetelmää käyttäen.
Ensimmäisenä tavoitteena ...
Opas yrityksille : näin haet STF-edelläkävijämerkkiä
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda opas matkailun edelläkävijäyrityksille, kuinka hakea STF-edelläkävijämerkkiä aikaisemman yritysvastuun dokumentoinnin perusteella. Toimeksiantajana työlle oli LAB ammattikorkeakoulun ...
Palveluprosessin kehittäminen : Tiittalan kartanon vohvelikahvila
(2021)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Tiittalan kartanon vohvelikahvilan palveluprosessia toimivammaksi työntekijöiden sekä asiakkaiden näkökulmasta. Kehitystyössä hyödynnettiin palvelumuotoilun keinoja. Palveluprosessin ...
Tuottojohtaminen kahvilaliiketoiminnassa : tuottojohtamisen suunnitelma Kahvila X:lle
(2021)
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia tuottojohtamisen suunnitelma lappeenrantalaiselle X:lle. Tuottojohtaminen on menetelmä, joka juontaa juurensa lentoliikenteeseen, mutta on nykyään käytössä muillakin aloilla. Ravintolan ...
Ravintola-alan opettajat osaksi työelämää : Saimaan ammattiopisto Sampon tarjoilijaopiskelijoiden käytännön opetuksen toimintatapojen kehittäminen
(2022)
Ravintola-alan vetovoimaisuus on kokenut kolauksen covid-19 pandemian vaikutuksesta. Ala kärsii sekä työntekijä- että opiskelijapulasta. Ongelma on laaja ja monisyinen. Tämä opinnäytetyö lähtee ajatuksesta, jossa laajaan ...
Kampanjamarkkinoinnin projektinhallintajärjestelmä : case Vierumäki Sports Oy
(2022)
Kampanjamarkkinoinnin projektinhallintajärjestelmä on kokonaisvaltainen tietojärjestelmä ja tekninen osa markkinoinnin kokonaisuuden jäsentelyä ja johtamista. Se hallinnoi yrityksen kaikkien yksiköiden valittuja toimintoja ...