Viimeksi lisätyt Jyväskylän ammattikorkeakoulu
Viitteet 3826-3840 / 18036
-
Hävikinseurantajärjestelmät ammattikeittiössä: case Biovaaka Kylä Kattauksella
(2023)Hävikinseuranta on tärkeä osa ammattikeittiöiden kestävää kehitystä. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Biovaaka hävikinseurantajärjestelmän tärkeimmät käyttöominaisuudet ja hyödyt ammattikeittiölle. Tutkimuskysymyksinä ... -
Vaikuttajamarkkinoinnin merkitys kuluttajien ostokäyttäytymiseen autohuoltamoalalla: case: autohuolto Biltec Oy
(2023)Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Työ laadittiin toimeksiantaja autohuoltamo Biltec Oy:lle. Opinnäytetyössä tutkittiin vaikuttajamarkkinoinnin merkitystä kuluttajien ostokäyttäytymiseen autohuoltamoalalla. ... -
The multidimensionality of work well-being in the hospitality industry: employee and management perspective
(2023)Workplace well-being issues can cause sick leaves and potentially disability pensions, resulting in costs for society. Employee well-being in the hospitality industry consists of multiple aspects and involves balancing ... -
Kuluttajahintojen nousun vaikutukset korkeakouluopiskelijan ostokäyttäytymiseen
(2023)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää kuluttajahintojen nousun vaikutuksia korkeakouluopiskelijan ostokäyttäytymiseen sekä ostopäätösten tekoon. Tavoitteena oli saada selville, millaisia muutoksia kohderyhmän ... -
The Business Potential of Social Media within the Cosmetic Industry: studying the social media impact on French generation Z consumer’s behaviour for purchasing cosmetic product
(2023)The cosmetic industry is experiencing a solid growth thanks to the increasing demand for beauty products and the use of e-commerce platform. Social media is playing a significant role in this growth by providing various ... -
Business Potential of Corporate Social Responsibility : studying the impact of corporate social responsibility, through social media electronic word of mouth, on consumers’ brand attitude and purchasing intention
(2023)Considering the environmental, social, economic and ethical issues of tomorrow's world, it would be inconceivable that economic operators do not think of using Corporate Social Responsibility (CSR) to their own advantage ... -
US NBA Influence on French Basketball: investigating the impact of the NBA marketing techniques on French basketball clubs as Perceived by their Professionals and Fans.
(2023)The National Basketball Association (NBA) is one of the most powerful sport leagues in the world. Understanding NBA marketing strategy is the point of departure of many sport leagues or clubs willing to become more powerful. ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Business Opportunity of Organic Food : investigating the Impact of Motivational and Barrier Factors on Consumers Purchasing Attitude and Intention Towards Organic Food
(2023)The organic food industry has experienced rapid growth in recent years, with more and more consumers choosing to purchase organic products. Before the 2000s, the subject wasn’t a big concern, but it has become an important ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Overview of South Korean inbound tourism and its markets in Finland
(2023)Kiinalaiset ja japanilaiset turistit ovat olennainen osa Suomen matkailuelinkeinoa. Kuitenkaan eteläkorean matkailijat eivät ole yhtä hyvin tietoisia Suomen potentiaalista matkailukohteena. Koronapandemian aiheuttamien ... -
Rekrytointi ja perehdytys osaamisen johtamisen osa-alueina monikulttuurisessa organisaatiossa
(2023)Monet tutkimukset ovat osoittaneet suomalaisen työelämän olevan murroksessa niin työvoimaresurssien kuin osaamisen riittävyyden kannalta sekä työkykyisen väestön ikääntymisestä että osaajapulasta johtuen. Organisaatioissa ... -
Restonomikoulutuksen näkyvyyden kehittäminen TikTokissa
(2023)TikTok on kehittynyt viime vuosien aikana yhdeksi maailman johtavaksi sosiaalisen median sovellukseksi sen monipuolisten markkinointimahdollisuuksien, sekä sen nopeatempoisen vuorovaikutuslähtöisen sisäl- tönsä ansiosta. ... -
Effects of culture on the intention to purchase in organic food market
(2023)The organic food market is a market share in food industry which growth has been accelerated recent years. The reason for this growth has been searched from changing consuming habits and behaviors. Additionally, organic ... -
COVID-19 Disturbance on the Event Management Industry: Studying the COVID-19 Impact on the French Event Management Industry from the Perception of Participants and Professionals
(2023)This investigation examines the impact of the COVID-19 crisis on the French Event Industry. The research is grounded in the global pandemic and its effects on various aspects of the industry, including event management, ... -
Vuokratyöntekijöiden työturvallisuus: case: Yritys X
(2023)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millä tasolla vuokratyöntekijöiden työturvallisuus on henkilöstönvuokrauksessa toimivassa Case-yrityksessä X. Nykypäivänä vuokratyöntekijöiden tapaturmamäärät ovat olleet laskussa, ... -
Rakennusaikaisen pellettilämmityksen liiketoiminnankehitys
(2023)Työn toimeksiantaja saarijärveläinen uusiutuvaa energiaa hyödyntävien biopolttolaitteiden valmistaja Ariterm Service Oy on lähtenyt hakemaan uutta liiketoimintaa rakennusaikaisesta pellettilämmityksestä tilanteessa, jossa ...