Viimeksi lisätyt Kajaanin ammattikorkeakoulu
Viitteet 1771-1785 / 5299
-
3D-hahmomallin valmistus ja prosessin dokumentointi ohjekirjaksi
(2021)Opinnäytetyön tavoitteena oli valmistaa toimiva 3D-hahmo videopeliprojektiin Rusto Games Oy:lle ja luoda ohjekirja hahmoon pohjautuen. Hahmon valmistuksen aikana kirjattiin ylös kaikki vaiheet, joita hahmon valmistukseen ... -
Neuropsykiatrinen valmennus työikäisten muistisairaiden tukena
(2021)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata neuropsykiatrista valmennusta työikäisten muistisairaiden tukena. Tavoitteena oli ohjata kainuulaisia työikäisiä muistisairaita kolmannen sektorin toimintaan. Opinnäytetyön tutkimustehtävät ... -
Asiakaspalvelukokemukset päivystyspalveluissa
(2021)Asiakaslähtöisyyden merkitys hoitotyössä on kasvanut viime vuosikymmenillä, mitä ohjaavat muun muassa lait ja eettiset ohjeistukset. Asiakaslähtöisessä asiakaspalvelussa hoito tulisi suunnitella mahdollisimman toimivaksi ... -
Raepuhalluksen automatisoinnin esiselvitys
(2021)Tämän työn toimeksiantajayrityksenä toimi Škoda Transtech Oy. Yrityksessä valmistetaan vaativiin olosuhteisiin suunniteltuja kiskokalusto- ja konepajatuotteita. Tällä hetkellä kaikki tuotteet esikäsitellään raepuhaltamalla ... -
Talous- ja henkilöstöhallinnon palvelutuotantoprosessien tukitoiminnan uusi toimintamalli : Case – Kirkon palvelukeskus
(2021)Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Kirkon palvelukeskus, Kipa. Opinnäytetyön tavoite oli löytää ehdotus uudesta toimintamallista palvelutuotantoprosessien tukitoiminnoissa toimivien asiantuntijoiden työn sujuvoittamiseksi ... -
Ohjelmoinnin ja algoritmisen ajattelun opettamisen ohjeistus perusopetukseen
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia ohje ohjelmoinnin ja algoritmisen ajattelun opettamiseen peruskoulussa. Toimeksiantajana työlle toimi Pyhännän koulu. Opinnäytetyössä selvitettiin ohjelmoinnille ja algoritmiselle ... -
Työyhteisötaitoja kehittämällä kohti itseohjautuvaa toimintapaa. Case: Kainuun Osuuspankki
(2021)Maailma ympärillämme muuttuu jatkuvasti. Muutokset asiakaskäyttäytymisessä, kilpailuympäristössä, teknologiassa, sääntelyssä ja valvonnassa ajavat myös OP Ryhmän uudistumaan. Itseohjautuvuus on nostettu vuonna 2019 OP ... -
Rentoutustuokioiden hyödyt koululaisille
(2021)Tämän opinnäytetyön aiheena oli rentoutuminen. Rentoutumisella tarkoitetaan elimistön toiminnan rauhoittamista fyysisesti ja henkisesti. Teoriaosuudessa käsitellään rentoutumista ja sen hyötyjä ihmiselle. Lisäksi tarkastellaan ... -
Huoneistotietojärjestelmän käyttöönotto ja muutosjohtaminen asiakasrajapinnassa
(2021)Suomessa ollaan siirtymässä paperisten osakekirjojen maailmasta sähköiseen rekisteriin. Vuoden 2019 alusta otettiin käyttöön sähköinen huoneistotietojärjestelmä. Järjestelmään kootaan vähitellen tiedot taloyhtiöistä, ... -
Kajaanilaisten 7.-luokkalaisten ruutuaika ja heidän näkemyksiään ruutuajan terveysvaikutuksista
(2021)Nuoret viettävät yhä enemmän aikaa ruutulaitteiden äärellä. Ruutulaitteita ovat esimerkiksi älypuhelin, tietokone, televisio, tablet-laite ja erilaiset pelikonsolit. Ruutulaitteet ovat tänä päivänä tärkeitä sosiaalisen ... -
Aloittavan yrityksen brändin ja digitaalisen markkinoinnin rakentaminen
(2021)Tämä opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena ja työn keskeisenä tavoitteena oli aloittavan yrityksen brändin ja digitaalisen markkinoinnin rakentaminen. Työssä ei ollut toimeksiantajaa vaan työ on tarkoitettu opinnäytetyön ... -
Natiivi-, web- ja hybridisovelluskehityksen vertailu sekä mobiilisovelluksen kehittäminen
(2021)Tämä insinöörityö tehtiin Tieto-Oskari Oy:n toimeksiantona. Tieto-Oskari Oy:llä on entuudestaan kehitetty ELLI-työajanseurantajärjestelmä, joka helpottaa työajan seuraamista nykyaikaisilla metodeilla. ELLI-ohjelmisto ... -
Harjun Woima Jyväskylän aikuisten punttikoulun yhteys liikkuvuuteen, koordinaatioon sekä ponnistusvoimaan aloittelevilla painonnostoharrastajilla
(2021)Opinnäytetyö oli tapaustutkimus, jonka kohteena oli Harjun Woima Jyväskylän aikuisten punttikoulu. Tavoite oli selvittää, kuinka liikkuvuus, koordinaatio sekä ponnistusvoima muuttuvat kolmen kuukauden aikana aloittelevilla ... -
Sovelluksen julkaisu Google Play -kauppaan
(2021)Google Play on digitaalinen sisältöpalvelusovellus mobiilille ja tabletille, jotka käyttävät Android -käyttöjärjestelmää. Google Playn avulla käyttäjät voivat ladata mitä tahansa sovelluksia omalle laitteelleen, joista osa ... -
Mission Creator Plug-in, a Developer Tool for Unreal Engine 4
(2021)The subject for this thesis came from a German company called NeXR Technologies, more specifically from the VR software development department VRiday. The purpose of the thesis was to create a plug-in for Unreal Engine 4, ...