Haku
Viitteet 1-10 / 1207
Improvisointi viulunsoiton alkeisopetuksen innoittajana
(2020)
Tutkimuksellisen kehittämistyön tavoitteena oli löytää erilaisia tapoja improvisoida viulunsoiton alkeisoppilaiden kanssa. Tähän tarkoitukseen tein helposti lähestyttävän materiaalipaketin, jonka avulla opettajat ja oppilaat ...
Muu median syventävien opintojen opetussuunnitelmaluonnos: kuvataiteilijan koulutus, Etelä-Karjalan ammattikorkeakoulu, kuvataiteen yksikkö
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 2006)
Kehittämistehtävän tavoitteena oli luoda opetussuunnitelma muu media suuntautumisvaihtoehdon valinneille kuvataiteen opiskelijoille Etelä- Karjalan ammattikorkeakoulun kuvataiteen yksikössä. Opetussuunnitelman tarkoituksena ...
Miten arviointi muuttuu? : Näkökulmia musiikin perusopetuksen arvioinnin muutoksiin
(2019)
Taiteen perusopetuksen laajan oppimäärän uudet opetussuunnitelman perusteet julkaistiin syyskuussa 2017. Uudistuksen myötä jokaisen musiikin laajaa oppimäärää toteuttavan oppilaitoksen oli laadittava uudet paikalliset ...
AMP - uhka vai mahdollisuus? : AMP teoriaopetus ja sen merkitys kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta
(2020)
Laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia afroamerikkalaisen musiikin perusteita (AMP) eli AMP:ta ja sen merkitystä kitaransoiton opetukseen opettajan näkökulmasta. Tavoitteena oli selvittää AMP:n hyötyjä ja haittoja ...
Musikaali "nextille levelille" : Lauluvalmentajan merkitys musikaaliproduktiossa
(2019)
Opinnäytetyö käsittelee produktiokohtaisen lauluvalmentajan merkitystä musikaalituotannoissa. Musikaalien arvostus Suomessa on kasvanut vuosien kuluessa, ja musiikkiteatterikoulutuksen myötä osaaminen lisääntynyt. ...
Teknologia perinteiden rinnalla : Musiikkikasvatusteknologia yksilösoittotunneilla nyt ja tulevaisuudessa
(2021)
Tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa musiikkikasvatusteknologian käyttöä ja sen tulevaisuutta
yksilösoittotunneilla Suomen musiikkioppilaitoksissa. Neljällä tutkimuskysymyksellä
oli tarkoitus saada selville, kuinka ...
Pedagoginen tori ja kahvila: Tilaa vuorovaikutukselle ja kehittämiselle instrumenttiopettajien työssä
(2021)
Tiivistelmä
Instrumenttiopettajien työ on yksinäistä - vailla aktiivisen pedagogisen vuorovaikutuksen ja -peilaamisen kenttää. Alalle ei ole jalkautettu osallistavaa kehittämistyötä eikä vapaamuotoiselle luovalle ...
Grooven mysteeri, kuinka rytmi elää pulssin ympärillä
(2021)
Rytmisellä elävyydellä on aina ollut suuri rooli soitetussa musiikissa. Se luo musiikkiin erilaisia tasoja ja voi
tuoda siihen tunnetiloja, mitä ei voi saavuttaa pelkästään muilla musiikin elementeillä. Opinnäytetyön ...
Pop/jazz-laulun itsenäisen harjoittelun haasteet ammattikorkeakoulussa
(2019)
Opinnäytetyön tavoite oli tutkia ammattikorkeakoulutasoisten pop/jazz-laulunopiskelijoiden itsenäistä harjoittelua. Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään itsenäisen harjoittelun haasteita, niiden syntyä ja opiskelijoiden ...
Pelillisyys peruskoulun musiikinopetuksessa:Seppo-peli MDA-mallin avulla tarkasteltuna Katja Koivisto Opinnäytetyö Kesäkuu
(2019)
Vuonna 2017 käyttöönotettu perusopetuksen uusi opetussuunnitelma ohjaa opetusta ja opetusmenetelmiä kohti pelillisyyttä. Pelien liittäminen osaksi kouluopetusta mahdollistaa oppimisympäristöjen laajenemisen perinteisestä ...