Haku
Viitteet 1-10 / 12
Päijänteestä pyydetyn kalan saatavuushaasteet Päijänteen seudun ravintoloissa ja tukuissa
(2020)
Kotimaisen järvikalan arvostus on ollut viime aikoina nousussa, ja sen kysyntä on kasvanut. Kuitenkin tuontikalan kysyntä on suurta suomalaisilla kalamarkkinoilla ja suomalainen järvikala on kokonaiskalan kulutuksesta vain ...
Asiakastyytyväisyystutkimus Case: Ravintola Hua Long
(2020)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Jyväskylän keskustassa toimivan ravintola Hua Longin asiakastyytyväisyyttä. Ravintolassa ei ole ennen tehty asiakastutkimuksia, joten tämä työ pyrki luomaan pohjan mahdolliselle ...
Tapahtumatuotannon mahdollisuudet ravintoloissa koronaepidemian aikana
(2021)
Lähihistorian yksi suurimmista kriisitilanteista, koronaepidemia on vaikuttanut Suomen tapahtumateollisuuteen ja tapahtumatuotantoon suuresti vuoden 2020 keväästä lähtien. Tutkimuksessa selvitettiin tapahtumateollisuuden ...
Senioreiden ruokailu ravintolassa : Jyväskyläläisten senioreiden ravintolapalveluiden käyttäminen ja ruoka-annoksen valinta
(2021)
Suomalaisen väestön ikääntyessä on yhä tärkeämpää kiinnittää huomiota senioreiden hyvinvoinnin ja palveluiden kehittämiseen. Senioreista on tulossa yhä tärkeämpi kuluttajaryhmä, joten on ymmärrettävä heidän erilaisia ...
Cocktail Box - Tuoteinnovaatiolla koronavirusta vastaan
(2021)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitä hyötyä Cocktail Box -kampanjasta oli suomalaisille cocktailravintoloille ensimmäisen ravintoloiden täyssulun aikana keväällä 2020. Tutkimuksessa haluttiin saada selville kampanjan ...
Ravintolan perustaminen Jyväskylään : Idean konseptointi
(2020)
Opinnäytetyössä tavoitteena oli selvittää, millainen ravintolakonsepti olisi kuluttajille sopiva Jyväskylän ruoka- ja anniskeluravintolana. Tutkimuksessa selvitettiin myös, millainen
näkemys kuluttajilla on Jyväskylän ...
Mennään päivä kerrallaan: Ravintola-alan yrittäjien kokemuksia poikkeusolojen aikana
(2020)
Vuosi 2020 on ollut merkillinen meille kaikille. Koko maailma on joutunut kokemaan COVID-19 viruksen aiheuttaman kriisin talouden, terveyden ja tulevaisuuden näkökulmista. Alle vuoden aikana ovat kymmenet miljoonat ihmiset ...
Vastuullisuuden näkyminen asiakkaan palvelupolulla hotellissa : Case Finlandia Hotelli Alba
(2021)
Vastuullisuus on yhä tärkeämmässä roolissa nykypäivän maailmassa. Käsite voidaan jakaa eri osa-alueisiin: ympäristövastuu, sosiaalinen ja kulttuurinen vastuu sekä taloudellinen vastuu. Myös vastuullisuusviestintä ja ...
Ravintolan tavoiteltu brändi suhteessa asiakkaiden mielikuviin ja kokemuksiin : Case: Harmooni
(2021)
Brändin katsotaan olevan ravintola-alan yrityksille merkittävä keino erottautua kilpailijoista. Asiakkaiden ravintolaan liittämät mielikuvat ja kokemukset ovat usein ainutlaatuisia ja hankalasti kopioitavissa. Ravintolan ...
Vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattavien asiakkaiden annostoiveet à la carte -ravintolassa
(2021)
Erilaiset vähähiilihydraattiset ruokavaliot ovat yleistyneet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ruokavaliota hyödynnetään varsinkin painonpudotuksessa, erilaisten sairauksien hoidossa sekä yleisen hyvinvoinnin tukena. Mutta ...