Viimeksi lisätyt Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-15 / 7681
-
Twitch-laajennuksen kehittäminen videopelistriimaukseen: Valheim-modin ohjaaminen chat-viestien avulla
(2025)Tässä opinnäytetyössä käsitellään Twitch-laajennuksen suunnittelemista ja toteuttamista Valheim-videopelin modia hyödyntäen. Tutkimuksen tarkoituksena on tuottaa opinnäytetyön toimeksiantajalle tietoa Twitchin laajennusten ... -
Keskisyvän energiakaivon toiminta lämpövarastona
(2025)Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa keskisyvien energiakaivojen toimintaa lämpövarastona. Toimeksiantajana oli Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun TKI-osasto ja opinnäytetyö liittyi Geoenergialoikka-hankkeeseen. Osana ... -
Miten nuoret saadaan palaamaan kouluun?
(2025)Opinnäytetyössä tutkitaan koulun ammattilaisten kuvaamana kouluakäymättömyydestä kouluunpaluuseen vaikuttavia tekijöitä. Tavoitteena on selvittää, niitä tekijöitä ja kehityspolkuja, joita vahvistamalla nuori saadaan kouluun. ... -
POLVEN JA LONKAN TEKONIVELPOTILAAN DIGITAALISESTI TUETTU KUNTOUTUS: digitaalisen hoitopolun malli
(2025)Digitalisaatio antaa uusia mahdollisuuksia toteuttaa terveyspalveluja. Digitaalisilla palveluilla voidaan korvata ja täydentää perinteisiä hoitoprosesseja ja luoda uusia toimintatapoja. Etelä-Savon hyvinvointialue Eloisalla ... -
How technology and style effect face rigging
(2025)This thesis explored and discussed the rigging techniques and artistic stylization in the context of face tracking for digital character models. The study focused on niche creative communities such as VRChat and VTubing ... -
Automaatiojärjestelmän I/O-korttien modernisointisuunnitelma
(2025)Opinnäytetyössä tutkittiin eri vaihtoehtoja MM Kotkamills Boards Oy:n automaatiojärjestelmän I/O-korttien korvaamista uudemmalla ACN MIO-IO-tekniikalla. Laitoksella on käytössä Valmetin DNA-automaatiojärjestelmä ja vanhat ... -
Koulunuorisotyön merkitys osana koulun kasvatus- ja opetustehtävää
(2025)Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella koulun ja koulunuorisotyön yhteistyön tilaa ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Toisena tavoitteena oli korostaa koulunuorisotyön roolia osana peruskoulun kasvatus- ja opetustehtävää. ... -
Unity-sovelluksen optimointi: WinMind App
(2025)Opinnäytetyön tarkoituksena oli optimoida Unity-sovelluksen toimintaa. Työs-sä tarkasteltiin profilointityökaluja ja perehdyttiin niiden käyttöön sovelluksen optimoinnin kohteiden etsinnässä. Työssä keskityttiin yhden ... -
Hyvinvointialan pienyrityksen kansainvälistyminen
(2025)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää ja kehittää hyvinvointialan pienyrityksen, Onnenelinan, kansainvälistymisprosessia. Työssä analysoitiin yrityksen nykytilanne kansainvälistymisen näkökulmasta, kartoitettiin ... -
Purposeful Play : exploring motivation in gamified experiences
(2025)This thesis examined the role of motivation and identity in gamified experiences, specifically in the context of a liquorice factory tour. The objective of the study was to investigate which gamified mechanics resonate ... -
Metaversumi ja tekoäly autoalalla
(2025)Tämän opinnäytetyön tavoite on kertoa, miten metaversumi ja tekoäly vaikuttaa autoalaan jo nyt ja mitkä ovat sen tulevaisuuden näkymät. Tämä on kirjallisuustutkimus, johon on tieto haettu internetistä saatavilla olevien ... -
Elintarviketurvallisuuskäsikirjan ja HACCP-vaara-analyysin päivitys
(2025)Tämän opinnäytetyön aiheena oli Kymijoen Ravintopalvelut Oy:n elintarviketurvallisuuskäsikirjan sekä HACCP-vaara-analyysin arviointi ja päivittäminen. Työ sai alkunsa tarpeesta päivittää kymmenen vuotta vanha vaara-analyysi ... -
Vesinäytteiden mikrobiologiset vaatimukset ja käytettävät analyysimenetelmät
(2025)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella SGS Fimko Oy:n Kotkan ympäristölaboratoriolle uusi vesien mikrobiologisten analyysien palvelukokonaisuus. Yrityksellä on jo olemassa laajan valikoiman ympäristölaboratorio ... -
Sopimusjohtamisen menetelmien kehittäminen kohdeyhtiössä
(2025)Tämän opinnäytetyön tavoite oli yhdenmukaistaa kehityshankkeen kohteena olleen yhtiön sopimusjohtamisen menetelmiä hankintojen toteutusprosessin osalta kuvaamalla se uudelleen osana yhtiötason kehitysohjelmaa ja ... -
Ikäihmisten medialukutaidon kehittäminen: Ikädigi Mediamestari -lautapeliä hyödyntäen
(2025)Opinnäytetyön aiheena oli ikääntyneiden medialukutaidon kehittäminen. Toimeksiantajana toimi Mikkelin Setlementin Ikädigi-hanke. Tavoitteena oli ikääntyneiden medialukutaidon kehittäminen pelillisyyden avulla. Lautapeliä ...