Viimeksi lisätyt Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Viitteet 856-870 / 16179
-
Äitiysliikuntavalmentaja-koulutuksen vaikutukset osaamiseen ja ammattitaidon kehittymiseen
(2025)Suomessa on noin 1,6 miljoonaa äitiä ja merkittävä osa suomalaisista naisista on jossain elämänsä vaiheessa hankkiutumassa raskaaksi, raskaana tai synnyttäneitä. Raskauden aikaisen liikkumisen suosituksen eli 2,5 tuntia ... -
Psykologiset tekijät ostokäyttäytymisessä
(2025)Opinnäytetyössä tarkasteltiin kuluttajien ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia psykologisia tekijöitä. Työssä selvitettiin, millä tavoin motiivit, arvot, asenteet, tunteet, havaitseminen ja oppiminen ohjaavat kuluttajien ... -
Esihenkilön rooli sisäisessä työnantajakuvassa
(2025)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, millainen rooli esihenkilöillä on sisäisessä työnantajakuvassa. Tutkimuksessa pyrittiin löytämään vastaus päätutkimuskysymykseen neljän eri ala tutkimuskysymyksen avulla, joita ... -
”Ettei tarvitse mahtua siihen yhteen muottiin” – Neuromoninaisuutta huomioiva työyhteisöviestintä yksilön ja organisaation voimavarana
(2025)Työntekijät arvioivat yritysten sosiaalisen vastuun tasoa tänä päivänä erityisesti moninaisuuden, tasavertaisuuden ja inkluusion kautta. Työyhteisöviestintä on yrityksen keino kertoa sidosryhmilleen, miten se on sitoutunut ... -
Myytit ja uskomukset Suomessa: opas kansanomaiseen vuodenkiertoon matkailun toimijoille
(2025)Tämä toiminnallisena työnä toteutettu opinnäytetyö käsittelee suomalaista kansanomaista vuodenkiertoa, eli ajastaikaa sekä muinais- ja kansanuskonnon myyttejä, tarinoita ja perinteitä.Perinteitä ja vuodenkiertoa tarkastellaan ... -
Palo- ja turvatekniikan projektisuunnittelijan päiväkirjaopinnäytetyö
(2025)Palo- ja turvatekniikan projektisuunnittelijan päiväkirjassa seurataan päivittäisiä työtehtäviä, sekä osaamisen kehittymistä monilla eri osa-alueilla. Päiväkirjamerkintöjen seurantajakso kesti kahdeksan viikkoa ja sijoittui ... -
Lähiesihenkilöiden työhyvinvointi työn vaatimusten ja voimavarojen näkökulmasta Hämeen poliisilaitoksen poliisipalvelulinjalla
(2025)Erilaiset stressioireet ja kuormituksen sekä kiireen tunne uhkaavat työhyvinvointia organisaatioissa tänä päivänä. Työhyvinvoinnilla on merkittäviä vaikutuksia sekä organisaation tuloksellisuuteen että yksilön elämänlaatuun. ... -
Tietosuojaopas asiakastapahtumia varten yritykselle
(2025)Yleinen tietosuoja-asetus on henkilötietojen käsittelyä koskeva laki, joka tuli voimaan kaikissa EU-maissa keväällä 2018. Yleinen tietosuoja-asetus on ollut jo useamman vuoden voimassa, mutta silti uutisista saadaan edelleen ... -
Omistusasunnon muuttaminen sijoituskäyttöön: opas asunnon käyttötarkoituksen muutokseen
(2025)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on toimia tietolähteenä oman asunnon sijoituskäyttöön muuttamista harkitsevalle asunnon omistajalle. Tavoitteena oli luoda kattava oppaan muodossa oleva selvitys, jossa ... -
Tietokantakirjaston migraatio teknisen velan purkamiseksi: Vanhentuneen Slick-kirjaston korvaaminen ScalikeJDBC-kirjastolla
(2025)Tässä opinnäytetyössä toteutettiin ja dokumentoitiin tietokantakirjaston migraatio Slick-kirjastosta ScalikeJDBC-kirjastoon Viite-nimisessä sovelluksessa. Työn tarve syntyi teknisen velan vähentämisestä, sillä vanhentuneen ... -
The Impact of Monolingual Marketing in Finland's Multilingual Capital: a Helsinki perspective
(2025)This study explores the role language in marketing strategies has on consumer engagement and decision-making with the focus on Helsinki-based businesses and demographics. Whilst Helsinki aims to represent itself on the ... -
Enterprise Architecture: AI-Driven Capability Mapping for the Agile Strategic Processes
(2025)Rapidly changing business environments and technological developments challenge organizations' ability to sustain business and remain competitive in today's business world. Enterprise architecture (EA) is an essential part ... -
Guidelines for hotel employees on how to maintain a good work culture
(2025)This thesis will investigate the crucial elements needed to develop a positive work culture within the hotel industry, with the desired aim of providing guidelines for both employees and managers. As the hospitality ... -
Enhancing the guest experience in smart hotels through technology: A Glimpse into the Future
(2025)The use of technology in the hospitality industry in the last few years has increased dramatically. Because of that, a new genre of hotels has been developed in the past decade, Smart Hotels. This type of hotel operates ... -
Customer Satisfaction in ITSM by SERVQUAL method
(2025)Technology is the core of nearly every industry today, making high-quality IT service management essential. Continuous improvement of the services is crucial to keep up with evolving demands. IT services are complex systems ...