Haku
Viitteet 1-10 / 22
Klimatförändringens påverkan på turismens vintersäsong i södra Finland: En undersökning om destinationsverksamhet
(2021)
Turisternas jakt efter snö under vintersäsongen drar dem ofta till norra Finland, eftersom snötäckets varaktighet är oregelbunden i södra Finland som i detta arbete är avgränsat till Söder om Tammerfors. Syftet med det här ...
Företagens motiv och resonemang för idrottssponsring: Undersökning om företags val och motiv av sponsringsobjekt
(2021)
Sponsring, och i synnerhet idrottssponsring, har vuxit till en stor och viktig del av företagens marknadsföringsstrategier. Genom att sponsra enskilda idrottare, lag, föreningar eller andra idrottsrelaterade sponsringsobjekt, ...
Marknadsföring av B2B företag på sociala medier
(2021)
B2B (business to business) företagens marknadsföring är till stor del elektronisk och många företag finns på sociala medier. B2B företag säljer till andra företag som ofta har professionella köpare vars uppgift är att ...
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? : En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby.
(2021)
Hur marknadsför sig små skönhetssalonger på sociala kanaler? En kvalitativ studie bland små skönhetsföretag i Dickursby. Syftet med detta arbete var att ta reda på hur små skönhetsföretag i Dickursby-området marknadsför ...
Hur covid-19 har påverkat fyra finska företag
(2021)
Covid-19 har varit en utmaning för så gott som alla företag i världen. I detta arbete kommer jag att undersöka hur fyra finska företag har hanterat denna pandemi och de problem som har framkommit. Undersökningen görs som ...
Marknadsföringen av ett varumärke inom den finska mode industrin, fallstudie Makia
(2021)
Modeindustrin är väldigt intressant i sig, och är konstant med om förändringar både i form av trender men också i form av diskussion kring hållbarhet och ansvar. Makia är ett framgångsrikt företag inom branschen, och valdes ...
Unga manliga konsumenters uppfattningar om kosmetikmarknadsföring
(2021)
Denna studie behandlar forskningsfrågan hur manliga konsumenter uppfattar kosmetikmarknadsföring för män. I dagens läge, är det allt svårare att bryta sig in i kosmetikaindustrin och konkurrensen är hård och därför är det ...
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)
Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ...
Imageundersökning om disponenter
(2021)
Detta är ett projekterat examensarbete till Isännöintiliitto ry. Isännöintiliitto är ett förbund för de finska disponentföretagen, var de hjälper till med dagliga problem som uppstår samt att de försöker lyfta fram för ...
Produktplacering i TV och film
(2021)
Produktplacering är ett subtilt sätt att marknadsföra produkter genom att integrera dem i underhållningsmaterial. Detta arbete undersöker konsumenternas åsikter kring produktplacering genom kvalitativa semistrukturerade ...