"Suomi" - Selaus asiasanan mukaan Vaasan ammattikorkeakoulu
Viitteet 1-20 / 34
-
Alkoholin etämyynnin kehitys 1990-2021 : Suomi, sisäkauppa ja kolmannet maat
(2021)Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan alkoholin ja sen etämyynnin kehitystä. Pääpaino on Suomen kehityksessä, mutta vertailun vuoksi tarkastelussa on myös eurooppalainen kehitys yleisesti. Suomi poikkeaa lainsäädäntönsä ... -
CETA – EU:n ja Kanadan välinen vapaakauppasopimus
(2022)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia EU:n ja Kanadan välistä vapaakauppasopimusta nimeltä CETA (Comprehensive Economic and Trade Agreement). Tutkimuksen tarkoituksena on kerätä kasaan sopimuksen olennaisimmat kohdat, ... -
Communication Tools and the Influence of Culture in Television Advertising : A Study of South Korea and Finland
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)Even though the world is becoming more global and cultures seem to evolve closer to each other, national cultures still have their own distinctive characteristics. It is said that advertising both reflects and influences ... -
CROSS-CULTURAL DIFFERENCES OF LEADERS : The Perception of the Chinese Working in Finland
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)The aim of this bachelor’s thesis was to study the impact of national culture on leadership. Different cultures perceive leadership differently and this study aimed to found out how business leaders in China and in Finland ... -
Cultural Problems That Expatriates From Balkan are Facing in Finland
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2009)Within the world of globalization and open borders, everything becomes more international. The organizations have subsidiaries in other countries, employees and their families are moving abroad because of work or pleasure. ... -
Currency risk management of Finnish enterprises in China : China (Shanghai) Pilot Free Trade Zone
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2013)The idea of this study is based on the significant role of the Chinese market for Finnish enterprises in merchandise and service trade. Some of the signs indicating such a role is that China has become Finland’s biggest ... -
Current Situations and Future Perspectives of Applying Corporate Responsibility in Finland : Cases: Alma Media, Finnair, Finnvera, Metso, UPM
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)Corporate Responsibility (CR) has been a very popular concept these days in business life. Stakeholders use CR to monitor and evaluate a company's operation(s). Companies use CR as a method of risk management, strategic ... -
DIFFERENCES IN CUSTOMER BEHAVIOUR AND EXPECTATIONS BETWEEN FINLAND AND GERMANY
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)The purpose of this thesis was to find out differences in the behaviour and expectations of customers in restaurants in different countries, and how those differences affect the restaurant industry. The countries Finland ... -
Ekonomisk brottslighet : En Studie om myndigheters samarbete, lagstiftning och olika undersökningsmetoder av ekonomiska brott.
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2012)I detta examensarbete har tagits upp hur ekonomisk brottslighet ser ut i Finland. Lärdomsprovets syfte är att undersöka arbetet emot ekonomisk brottslighet och grå ekonomi genom myndigheternas samarbete, lagstiftning samt ... -
Finlands export av spannmål : Exportmöjligheter av spannmål från Österbotten
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)Detta examensarbete är en undersökning över exporten av spannmål i Finland med fokus på Österbottenregionen. Arbetet behandlar de viktigaste faktorerna som inverkar på spannmålsexporten i Finland och vad som krävs för att ... -
Företagsbeskattning i Finland och Tyskland
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)Syftet med detta lärdomsprov är att ta reda på hur företagsbeskattningen fungerar i Finland och Tyskland. I arbetet tar jag upp olika alternativ för ett finskt företag att ta sig in på den tyska marknaden och hur de beskattas ... -
Hand carry -ohjeistus : case ABB Oy
(2023)Tämä opinnäytetyö käsittelee hand carry -kuljetusmuotoa logistiikassa ja siihen liittyviä toimenpiteitä. Toimeksiantajayritys ABB Oy:n tarve hand carry -ohjeistukselle on akuutti ja tämän tutkimuksen tavoitteena on tulosten ... -
Huoltopalvelujen ja materiaalin laskutus kansainvälisillä taajuusmuuttajamarkkinoilla Case Vacon Oyj
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää arvonlisäverotusta yleisesti Suomessa, EU-kaupassa sekä viennissä. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Vacon Oyj:n huolto-osastolle. Opinnäytetyössä selvitetään arvonlisäverotukseen ... -
Ihmiskaupan ilmentyminen Suomessa
(2024)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin ihmiskaupan ilmentymää Suomessa. Tavoitteena oli selvittää ihmiskaupan uhrien auttamisjärjestelmän tilastojen, ajantasaisen lainsäädännön, lain esitöiden, ihmiskauppaan liittyvän kirjallisuuden ... -
Image of Finland as a Destination for the Mainland Chinese Tourist
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2014)China is one of the biggest countries in the world which has a population of nearly 1.4 million people. With help of a steady growth economy, the outbound tourism of China has dramatically increased. Finland as gateway for ... -
Intermodala transporter : Case Oy RL-Trans Ab
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)I detta lärdomsprov behandlas det intermodala transportsättet, möjligheterna med dessa transporter samt de för- och nackdelar som uppstår i samband med transporterna. Vidare behandlas också vilka effekter intermodala ... -
Katujengi-ilmiö Suomessa: selvitys toimenpiteistä ongelman hallintaan
(2023)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan katujengi-ilmiötä Suomessa. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mikä on Suomen katujengirikollisuuden tilanne tällä hetkellä sekä miten jengiytymiseen on reagoitu. Tutkimuksessa käydään ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Kulturella dimensioner i affärskulturen - med fokus på Finland och Nederländerna
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2011)Syftet med detta lärdomsprov är att undersöka och jämföra affärskulturen mellan Finland och Nederländerna utgående från Geert Hofstede´s kulturella dimensioner. Samtidigt ges en beskrivning av affärskulturer i Europa, och ... -
KYLMÄ JA LUMINEN MAA: SUOMEN BRÄNDIÄ ETSIMÄSSÄ : Vaihto-opiskelijoiden mielikuvat Hollannissa
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2013)Positiivisella mielikuvalla on tärkeä merkitys matkakohteen valitsemisessa. Mielikuvaan pyritään vaikuttamaan rakentamalla positiivista brändiä. Brändääminen on siis tärkeää, jotta Suomi nähdään houkuttelevana matkailijoiden ... -
Market Segmentation for Pro-environmental Cosmetic Products : Finnish Cosmetic Markets
(Vaasan ammattikorkeakoulu, 2016)The green trend has never been stronger in various industry. Several studies on green marketing spreading among countries, companies, disciplines, and industries, have now confirmed that green marketing is no longer a fad. ...