"Kajaanin ammattikorkeakoulu" - Selaus tekijän mukaan Kajaanin ammattikorkeakoulu
-
1 - 4-luokkalaisten hyvinvointiopas vanhemmille
Vellonen, Anni; Kinnunen, Kati (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyömme tarkoituksena oli luoda 1 - 4-luokkalaisten vanhemmille hyvinvointiopas, joka sisältää vinkkejä helpon ja kustannuksettoman perheliikunnan suunnittelemiseen ja toteuttamiseen sekä antaa tietoa ravitsemuksesta, ... -
1-tyypin diabetesta sairastava lapsi päivähoidossa : ohjelehtinen päiväkodin henkilökunnalle
Vähärautio, Miia; Alahautala, Laura (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)1-tyypin diabetekseen sairastuu Suomessa vuosittain noin 600 alle 15-vuotiasta lasta. Viime vuosien aikana erityisesti pienten lasten sairastuvuus on lisääntynyt. Lapsen sairastuminen aiheuttaa muutoksia ja lisästressiä ... -
10-12 -vuotiaiden ohjaus terveellisiin välipaloihin
Polvinen, Pinja; Pelli, Kati (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyömme oli ala-asteikäisille, 10–12 -vuotiaille lapsille, suunniteltu ohjaustapahtuma terveellisistä välipaloista. Osallistuimme teemapäivään, jonka terveydenhoitajaopiskelijat järjestivät. Teimme toimintapisteen ... -
10–15-VUOTIAIDEN URHEILIJOIDEN TAITOHARJOITTELU : DVD YTY-treeni – hankkeen taitoharjoitteista
Kervinen, Mikko; Pelto, Paavo (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)Vastaten valtakunnalliseen liikuntapoliittiseen linjaukseen ja maakunnallisiin lasten ja nuorten urheilun kehittä-mistarpeisiin Kainuun Liikunta ry. suunnitteli syksyn 2010 aikana Yhteistyötreenit – lasten ja nuorten ... -
13–20-vuotiaiden nuorten ja aikuisten kilpahiihtäjien hiihtovauhtivertailut vuosina 1988–2009
Piminäinen, Mika (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2009)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää suomalaisten nuorten 13–20-vuotiaiden kilpahiihtäjien hiihtovauhtien kehitys vuosilta 1988–2009. Tarkoituksena opinnäytetyöllä oli tuottaa koulutusmateriaalia Vuokatin urheiluopiston ... -
14–15-vuotiaiden urheilijoiden elämäntavat – Tukevatko ne huippu-urheilijaksi tulemista?
Jääskeläinen, Essi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvailla, millaiset ovat 14–15-vuotiaiden urheilevien nuorten elämäntavat. Tavoitteena oli tuottaa tietoa nuorten urheilijoiden elämäntavoista ja selvittää, tukevatko nuorten urheilijoiden ... -
15-16-vuotiaiden lentopalloilijoiden nopeusvoiman kehittyminen sarjakaudella
Matalamäki, Jenni (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2008)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää lentopalloilijoiden nopeusvoimaa ja sen kehittymistä sarjakaudella. Tutkimukseni kohteena olivat yhden joukkueen kahdeksan 15-16- vuotiasta tyttölentopalloilijaa. Toteutin ... -
1960−1980-luvun omakotitalojen rakennusvirheet ja niiden korjaus
Kinnunen, Joonas (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän insinöörityön esimerkkikohteena on käytetty Kajaanissa sijaitsevaa omakotitaloa, joka on rakennettu 1960-luvulla ja myöhemmin laajennettu 1980-luvulla. Vuonna 2012 - 2013 taloon rakennettiin uusi laajennus, jonka ... -
1970-luvun pientalon hankintakustannukset verrattuna uudisrakennuksen hintaan
Kinnunen, Jani (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän insinöörityön tarkoituksena on antaa tietoa 1970-luvun riskirakenteista ja mahdollisista korjaustarpeista sekä niiden tuomista kustannuksista kyseisen aikakauden asunnon ostoa harkitsevalle. Esimerkkikohteena on ... -
”24/7” Kainuulaisten työikäisten 25 - 64-vuotiaiden miesten alkoholin liikakäytön taustalla olevat tekijät
Hiltunen, Jani; Komulainen, Hilkka; Lehtonen, Raili (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2013)Aiheenamme oli kainuulaisten työikäisten 25 - 64-vuotiaiden miesten alkoholin liikakäytön taustalla olevat tekijät. Alkoholin liikakäyttö aiheuttaa suomalaisille huomattavia terveyshaittoja ja on viime vuosina ollut ... -
2D MOBIILIPELIN KEHITTÄMINEN, CASE: HOPPING PENGUIN
Lahtinen, Olli; Alhonen, Joonas (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyössä kuvataan Hopping Penguin -mobiilipeliprojekti hyvin käytännönläheisesti. Työssä paneudu-taan ensin pelinkehityksen teoriaan ja työkaluihin, jonka jälkeen tarkastellaan tarkemmin Hopping Penguin projektia ... -
2D-PELIMOOTTORI TAUSTALATAUSOMINAISUUKSILLA
Hyyryläinen, Ilkka (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)Kaupallisten ja ilmaisten pelimoottoreiden määrä ja laatu on kasvanut pelialan mukana, mikä on tehnyt oman pelimoottorin tekemisestä lähes tarpeetonta. Omalla pelimoottorilla voi kuitenkin saada aikaiseksi tukevamman pohjan ... -
3-5-vuotiaiden lasten motoristen perustaitojen kehittämiskoulutus Lehtikankaan päiväkodille sekä motoristen taitojen havainnointilomakkeen testaaminen ja arviointi
Nikumatti, Kaisa-Maria; Ollila, Sohvi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää 3-5-vuotiaiden lasten motoristen perustaitojen kehit-tämiskoulutus Lehtikankaan päiväkodin henkilökunnalle, sekä testata ja arvioida päiväkodille laadi-tun motoristen taitojen ... -
3D Game Environment in Unreal Engine 4
Vesterinen, Miro (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2014)This thesis deals with the technical knowledge required from a 3D-artist to produce high-quality content using Unreal Engine 4 and was made only to support the writer’s own learning and know-how of the subject. Unreal ... -
3D platformer level design
Aaltonen, Toni (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)The goal of this Bachelor’s thesis was to design a level for Biting Mascot’s 3D platformer project Captain’s Tail and explore the intricacies of 3D platformer level design. The first chapter elaborates on the meaning and ... -
3D-alan sanasto : 3D-grafiikan termit suomeksi
Joensuu, Janne (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)3D-ala on Suomessa englanninkielinen. Tämä hankaloittaa 3D-alan opetustyötä ja oppimateriaalien kirjoittamista. Opinnäytetyön tavoite on 3D-alan suomenkielisen sanaston kerääminen, kokoaminen ja esittäminen sekä uusien ... -
3D-hahmojen toteutus mobiilipeliin
Kemppainen, Matti (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2012)Mobiilipelien suosio on kasvanut räjähdysmäisesti viime vuosina älypuhelinten kehittymisen myötä. Tässä opinnäytetyössä selvitetään kolmiulotteisen pelihahmon toteutusprosessi mobiilipeliin. Lisäksi pohditaan maksullisten ... -
3D-kenttäeditori Unity-peleille
Hankilanoja, Lauri (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)Työn tilaajana toimi kajaanilainen peliyritys TJR Games Oy. TJR:n pelinkehitys erikoistuu Unity-pelimoottorilla tehtyihin peleihin. Yrityksen menestynein peli on vuonna 2015 ilmestynyt vuoropohjainen strategiapeli ... -
3D-kentän toteutus Critical Ops -peliin
Somero, Aleksi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Critical Force Oy, joka on kajaanilainen pelinkehittäjä. Yrityksen Critical Ops -peli on ilmainen ensimmäisen persoonan ammuskelupeli, ja se on pelattavissa selaimessa ja mobiilialustoilla. ... -
3D-mobiilipelihahmon digitaalinen veistäminen
Ohra-aho, Outi (Kajaanin ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyössä tutkittiin digitaalisen veistämisen ottamista osaksi 3D-mobiilipelihahmon työnkulkua. Perinteisesti mobiilipelihahmot eivät ole voineet hyödyntää joitain 3D-veistämisen etuja kuten normaalikarttoja, joten ...