Viimeksi lisätyt Yrkeshögskolan Novia
Viitteet 2401-2415 / 8124
-
Digital start för EKM: Utvecklingen av företagets digitala marknadsföring
(2022)Genom digitaliseringen och den konstanta utvecklingen av marknadsföring är företag idag tvungna att använda sig av digital marknadsföring. Med hjälp av datadriven marknadsföring kan man lösa vardagliga problem kring digital ... -
Challenges and Opportunities of Large-scale Sustainable Shrimp farming in Bangladesh: A case Study of Chittagong
(2022)Shrimp farming is one of the critical drivers of Bangladesh economy. In several coastal areas in Bangladesh shrimp farming is one of the key economic activities. In Chittagong, locals conduct large-scale shrimp farming. ... -
Fladdermöss i sydöstra Korsholm: en naturinventering av fladdermöss
(2022)Detta är en naturinventering av fladdermöss som är gjord sommaren 2020 i sydöstra delen av Korsholm. Inverteringen gjordes på ett 4520 ha stort område som inkluderar byarna Karkmo, Toby, Helsingby, Mussmo och Pundars. I ... -
Bilhandelns utmaningar: Finns det en framtid för fysiska bilaffärer?
(2022)Onlineförsäljningen har under den senaste tiden ökat sin bland all försäljning, en trend som förstärkts i och med coronapandemin. Nuförtiden görs allt dyrare köp online, vilket även syns i mängden ökade bilköp via näthandel. ... -
Care of Adolescents with Schizophrenia Disorder ; A systematic review
(2022)Adolescent Schizophrenia is a condition that causes a severe, impaired psychiatric disorders which lead to withdrawal of a person reality state of mind, an unrealistically thinking, possible delusions, hallucinations, ... -
Nursing Interventions for Malnutrition in Elderly People
(2022)Malnutrition is a common problem globally, however since aging increases vulnerability, elderly people are more susceptible to it following the loss of independence and cognitive ability. This study therefore aims to ... -
Externa händelsers påverkan på komponenttillgänligheten och dess effekt på leveranskedjan
(2022)Internationella företag i dagens värld behöver inneha en förståelse för omvärldsmedvetenhet och kunskap att hantera oförväntade risker som kan skada deras verksamhet. Den typen av risker uppstår alltmer utanför ett företags ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
M/S Aurora botnias driftprofil : En undersökning av driftprofilen samt möjliga energibesparingsmöjligheter för fartyget M/S Aurora Botnia
(2022)Följande examensarbete är utfört på uppdrag av NLC Ferry Oy Ab för att analysera energiförbrukningen under drift av deras nybyggda fartyg M/S Aurora Botnia. Samtidigt har undersökts den möjliga optimeringen av energiproduktionen ... -
Färgen och typografins inflytande på företags visuella identitet
(2022)Framgångsrik företagsverksamhet kännetecknas många gånger av en god planlagd visuell identitet. För att verkställa målen bör både typografi och färger inverka i processen. Betydelsen för dessa faktorer har ökat ... -
The Effect of Open Defecation Practice in Saki Town, Nigeria
(2022)Open defecation practice is a method or means by which people defecate directly in the bushes, fields, or canals instead of using toilet facilities. More than 5% of the population engages in the practice of open defecation ... -
Mest är inte alltid bäst på sociala medier: en komparativ studie av Hanko Brewing co. & HSF Marines användning av sociala medier
(2022)Digitaliseringen har förändrat hur företag och organisationer marknadsför sina produkter och tjänster. Marknadsföraren har flyttat sig till sociala medier, sökmotorer och andra digitala kanaler för att nå ut till kunderna. ... -
Covid-19 &The ReadymadeGarmentsIndustry in Bangladesh-A Study on A Few Selected RMG Manufacturers
(2022)The covid-19 pandemic affected our lives and livelihoods at the same time. Renowned retail brands faltered and to save their own skin, some of the brands either cancelled or deferred a significant portion of the export ... -
En handlingsplan för användning av sociala medier för Haven Porvoo
(2022)Sociala medier utgör en stor del av marknadsföringen idag eftersom de är snabbt växande, och att vara aktiv på sociala medier är ett måste för företag för att de ska hänga med i utvecklingen. Mindre företag hamnar lätt ... -
Eye-tracking som ett kostnadseffektivt verktyg inom neuromarknadsföring
(2022)Detta examensarbete undersöker möjligheterna för eye tracking som ett kostnadseffektivt verktyg inom neuromarknadsföring. Neuromarknadsföring kan för många kännas som ett svårbegripligt begrepp, men undersökningen ...