KoulutusalaJyväskylän ammattikorkeakouluSosiaali- ja terveysalan johtaminen
Viitteet 1-20 / 250
-
Aikuisten toiminnallinen tasapaino COVID-19-pandemiarajoitusten aikana ja toimintaterapeuttien kontribuutiot verkostoissa sen tueksi: kuvaileva kirjallisuuskatsaus
(2022)Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin COVID-19-pandemia-ajan rajoitustoimenpiteiden aiheuttamia muutoksia ihmisten arjen toiminnoissa sekä rajoitusten yhteyksiä aikuisten toiminnalliseen tasapainoon. Aihetta käsiteltiin sekä ... -
Aineeton pääoma sitoutumisen, merkityksellisyyden ja johtamisen tekijänä sosiaali- ja terveysalalla : integratiivinen kirjallisuuskatsaus
(2022)Aineettoman pääoman merkitys on tunnistettu. Kuitenkaan sitä ei välttämättä osata vielä käyttää työelämän kehittämisen apuna. Aineetonta pääomaa voidaan käyttää viitekehyksenä mietittäessä työntekijöiden sitoutumisen ... -
Ammatillisen kehittymisen jäljillä : Kyselytutkimus Tampereen aikuiskoulutuskeskuksen työntekijöille osaamisen kehittämisestä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tampereen aikuiskoulutuskeskuksen kouluttajien kouluttautumista sekä heidän motivaatiotaan oppia uutta. Opinnäytetyössä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä ... -
Ammatillisen kuntoutuksen prosessien arviointi
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Ammatillisen kuntoutuksen palvelu on tarkoitettu Jyväskylän kaupungin työntekijöille silloin, kun työkyky omaan työhön on alentunut terveydellisten syiden vuoksi. Kuntoutusasiantuntijan työhön kuuluu yhteistyö työterveyshuollon, ... -
Ammatinharjoittajien tyytyväisyys ja sitoutuminen vastaanottotoimintaan Lääkärikeskus Ikiomassa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyö on toteutettu Mikkeliläisen Lääkärikeskus Ikioman tarpeesta. Tarkoituksena oli tutkia, miten Lääkärikeskus Ikioman ammatinharjoittajat kokevat työskentelynsä lääkärikeskuksessa ja ovatko he tyytyväisiä sen ... -
APUA -mappi turvallisuusjohtamisen välineenä Jyväskylän kaupungin päivähoidossa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jota on syvennetty tutkimuksella osuudella. Työssä turvallisuusjohtaminen tuodaan osaksi Jyväskylän kaupungin päivähoidon käsitteistöä. Aiemmin käsitettä on käytetty pääasiassa teollisuus- ... -
Arvot moninaisuuden johtamisen taustalla
(2020)Työyhteisöt monimuotoistuvat jatkuvasti tuoden johtamiseen uusia haasteita ja mahdollisuuksia. Johtamisen ja organisaatioiden toimien taustalla vaikuttavat arvot, jotka parhaimmillaan ohjaavat johtamista ja päätöksiä ... -
Asiakaskokemukseen perustuva tutkimus vastaanottopalveluiden laadusta : Case Terveyskeskus Pieksämäki
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Tuleva maakunta-ja sosiaali-ja terveysalan (sote)-uudistus on merkittävä muutos, koskettaen koko Suomea hallinnollisesti sekä toimintatavoiltaan. Uudistuksen on määrä astua voimaan 1.1.2021. Tulevaisuudessa maakunnat ... -
Asiakaskokemuksen kehittäminen : Palvelumuotoiluun perustuva prosessikehittäminen : Case Respecta Oy
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Yhteiskunnassa tapahtuvat muutokset pakottavat etsimään uudenlaisia keinoja kehittää toimintaamme. Muotoiluajattelu ja siihen liittyvät menetelmät, kuten palvelumuotoilu voi olla ratkaisu kohtaamiimme ongelmiin. Kehittämistyön ... -
Asiakaslähtöisyyden kehittäminen ja johtaminen ympärivuorokautisessa ikääntyneiden asumispalveluyksikössä
(2024)Tiivistelmä Asiakaslähtöisyys ja asiakkaan osallistuminen omaa hoitoaan koskevaan päätöksentekoon on nostettu sosiaali- ja terveysalalla tärkeäksi kehittämisen kohteeksi. Nykyään asiakkaat ovat tietoisempia palveluista ... -
Asiakaslähtöisyyden kehittäminen sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaympäristössä : Henkilökunnan näkemyksiä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottaminen asiakaslähtöisesti ja asiakkaan valinnan vapautta tukien on keskeinen valtakunnallinen tavoite. Jyväskylän kaupungin sosiaali- ja terveyspalvelujen organisaatiomuutokseen liittyen ... -
Asiakaslähtöisyyden toteutuminen vanhus- ja vammaispalveluissa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Jyväskylän kaupungin 1.1.2013 toimintansa aloittanut organisaatio, USO, painottaa asiakaslähtöisyyttä. Organisaation toimittua kahden vuoden ajan, oli aika tarkastella organisaation asiakaslähtöisyyttä. Opinnäytetyön ... -
Asiakasnäkökulma kolmannen sektorin tuottamaan palveluun kuntouttavassa työtoiminnassa.
(2023)Tiivistelmä Kuntouttavaa työtoimintaa on kehitetty Suomessa vuodesta 2001 työttömyyttä ja syrjäytymistä ehkäisevänä palveluna. Tutkimuksissa on nähty heikkouksia kuntouttavaan työtoimintaan ohjautumisessa väärin ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Asiakasosallisuutta Muuramen kunnan vanhus- ja vammaispalveluihin
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä asiakasosallisuutta palveluiden kehittämiseen Muuramen kunnan vanhus- ja vammaispalveluissa. Työn tarkoituksena oli selvittää, mitä asiakaslähtöisiä ja osallistavia menetelmiä Keski-Suomessa ... -
Asiakkaan äänellä: SOHO- sosiaalihuollon oma-arvio jaetun asiantuntijuuden mahdollistajana
(2023)Asiakkaan osallisuus ja oma arviointi on merkittävä osa sosiaalityötä. Ilman asiakkaan osallisuutta ja toimijuutta ei sosiaalityön ydinprosessi, eli asiakkaan autetuksi tuleminen, ole mahdollinen. Jos ammattilainen määrittelee ... -
Assessment of Motor and Process Skills (AMPS)- arviointinemenetelmän käytettävyys : Systemaattinen kirjallisuuskatsaus
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytteen tarkoituksena oli selvittää systemaattisen kirjallisuuskatsauksen avulla AMPS- arviointimenetelmän käytettävyyttä toimintaterapeutin ja asiakkaan näkökulmasta. Opinnäytteellä haluttiin selvittää AMPS- ... -
Attractiveness of long-term care : The non-material rewarding as a method experienced by personnel
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)The health care environment is constantly changing. People are living longer and healthier and the life expectancy is increasing. In many European countries the increasing amount of retirement nurses is leading to shortage ... -
Autonominen työvuorosuunnittelu Keski-Suomen sairaanhoitopiirissä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Tulevaisuuden työelämä on suuressa muutoksessa. Erityisesti sosiaali- ja terveysalalla haasteita työelämälle tuovat työvoiman tarjonnan supistuminen, palveluntarpeen kasvu sekä työkulttuurin muutokset sukupolvien ... -
Avosairaanhoidon henkilöstön työsisällöt ja kuormitus : Tutkimus tiimimuotoisten vastaanottopalveluiden työtehtävien määrästä ja kuormittavuudesta
(2022)Itseohjautuvat tiimimallit ovat rantautuneet suomalaiseen perusterveydenhuollon vastaanottotoimintaan viimeisen viiden vuoden aikana. Esimerkkiä on haettu hollantilaisesta Buurtzorg-hoivayhtiöstä, jossa itseohjautuvat ... -
Avoterveydenhuollon kiireetön hoidontarpeen arviointi: selvitys kasvavien puhelumäärien sisällöstä
(2024)Kiireettömään hoitoon pääsystä on käyty runsaasti keskusteluja eri viestimissä ja keskustelu on vain lisääntynyt, kun Suomessa siirryttiin valtakunnallisesti hyvinvointialueisiin. Väestön keskuudessa koetaan, että hoitoon ...